نسخه چاپی

محبی نجم‌آبادی در گفتگو با نما:

اخذ مالیات از خانه‌های خالی عرضه مسكن را افزایش می‌دهد

اخذ ماليات از خانه‌هاي خالي عرضه مسکن را افزايش مي‌دهد

عضو كمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: طبق اطلاعاتی كه دولت اعلام كرده، عرضه مسكن حدود 30 درصد افزایش یافته است.


بهروز محبی نجم‌آبادی در گفتگو با خبرنگار نما، در خصوص اثرگذاری طرح دریافت مالیات از خانه‌های خالی بر ثبات قیمت مسکن اظهار کرد: طبق اطلاعاتی که دولت اعلام کرده، عرضه مسکن حدود 30 درصد افزایش یافته است. از این رو اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خواهان این بودند تا به صورت جدی فضایی را ایجاد کنند که بر روی قیمت اجاره‌ها تأثیرگذار باشد.


وی افزود: ما از تمام ابعاد این موضوع را مورد برسی قرار داده‌ایم و در تلاش هستیم تا تدابیری را بیاندیشیم که خانه‌های خالی هم اجاره داده شوند؛ زیرا نتیجه این اقدام کاهش قیمت در بخش خرید مسکن و افزایش عرضه مسکن به بازار و نیز کاهش اجاره‌بها خواهد بود.


عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس عنوان کرد: باید فضای سوداگری و بازی با نیازهای اولیه مردم از بین برود. سوءاستفاده از نیازهای ابتدایی اقشار ضعیف جامعه، ظلم بزرگی در حق قشر کارمند، طبقات متوسط و محروم جامعه است. مجلس شورای اسلامی در تلاش است با این ظلم مقابله کند و با اتخاذ تدابیری مناسب و نیز با برطرف کردن بخشی از مشکلات به دغدغه‌های مردم نسبت به تأمین مسکن پاسخ دهد


محبی نجم‌آبادی با اشاره به کم‌توجهی دولت به مشکلات مسکن در کشور گفت: اگر مجلس بتواند برای بهبود وضعیت مسکن کاری کند، شاهد اتفاقات بسیار خوبی دراین حوزه خواهیم بود؛ اما اشکال کار درسامانه املاک واسکان است که متأسفانه به‌روز نیست و اطلاعات دقیقی از تعداد خانه‌های خالی را به ما نمی‌دهد و چون اطلاعات دقیقی در دسترس نیست در شیوه‌ مواجهه با مشکلات بخش مسکن شاهد بروز کاستی‌هایی هستیم و متأسفانه دولت هم تلاشی برای کسب این اطلاعات و حتی اعمال قانون برای افراد قانون‌شکن نمی‌کند.


۱۴۰۰/۳/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...