نسخه چاپی

صدور حكم قتل شیعیان عرب توسط القاعده

یكی از فرماندهان ارشد سعودی القاعده، قتل شركت كنندگان در تظاهرات مسالمت آمیز قطیف و غارت اموال آنها را مشروع دانست.

به گزارش مشرق به نقل از العالم، "سعید الشهری" فرمانده سعودی القاعده در عربستان در پیامی صوتی، با ادعای ارتباط تظاهرات مردم محروم قطیف عربستان با ایران، تأکید کرد: هدف از این تظاهرات مشغول کردن آل سعود به مسائل داخلی است.

وی افزود: اعتراضها از منطقه الشرقیه درحال انتقال به حجاز یا جنوب است.

الشهری با انتقاد از سکوت "علمای پادشاه" سعودی درخصوص حوادث قطیف گفت: "حکم آنها (تظاهرکنندگان در قطیف) قتل است، و اموال آنها برای مسلمانان به غنیمت گرفته شود".

این فرمانده سعودی القاعده با درخواست برای مصادره دارایی های شیعیان عربستان گفت: "آنها در این سرزمین بسیار بزرگ اموالی دارند که به نفع طرح شیعه است، بنابراین باید این اموال از آنها گرفته شده و برای منافع مسلمانان صرف شود".

وی خطاب به سنی ها در عربستان مدعی شد: موضوع بسیار خطرناکتر از آن است که سنی ها فکر می کنند، شیعه بر اساس تکفیر شما و حلال دانستن خون و دارایی های شما پرورش می یابند !

این نخستین بار است که القاعده به صورت آشکار علیه تظاهرات مسالمت آمیز ساکنان قطیف موضع گیری می کند.

در جریان تظاهرات مسالمت آمیز ساکنان قطیف که از یک سال قبل آغاز شده، تا کنون 7 تن از شهروندان عربستانی به ضرب گلوله نیروهای امنیتی شهید شده اند.

مسئولان سعودی برای فرار از انتقادهای بین المللی پس از هر جنایت، برخی عناصر مسلح وابسته به خارج را مسئول شهادت شهروندان و ناآرامی های قطیف می دانند. این درحالی است که تظاهرات این منطقه کاملا مسالمت آمیز و برای درخواست پایان تبعیض ها و به رسمیت شناختن حقوق مردم این منطقه عربستان برگزار می شود.

۱۳۹۰/۱۲/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...