نسخه چاپی

نصرالله از درگیری‌های سوریه اطلاع دقیق دارد

روزنامه الدیار لبنان نوشت كه دبیركل حزب‌الله از جزئیات تحولات سوریه دقیقا آگاهی دارد و نقشه درگیریهای روزانه و تاكتیك‌های استفاده شده در آن را با دقت بررسی می كند.

به گزارش نما به نقل از فارس، روزنامه الدیار لبنان از سوی محافل سیاسی مطلع به اوضاع و تحولات سوریه نوشت که تفاوت در نوع نگاه و نتیجه‌گیری‌ها و پیش بینی‌های سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان و سعد الحریری رئیس جریان المستقبل به دو علت باز می‌گردد. اولین علت به تفاوت موجود در میزان تاثیرگذاری و حجم بالای توانمندی در مورد تحولات میان این دو نفر است. علت دوم نیز به دقت در برداشت از پیچیدگی های منطقه‌ای و بین المللی و نتایج مترتب بر آن بر می گردد.


این روزنامه تاکید کرد که مشخص است که سید حسن نصرالله از جزئیات تحولات و درگیری‌ها در سوریه به صورت دقیق آگاهی دارد و کوچکترین جزئیات نقشه درگیریهای روزانه و تاکتیک های جدید استفاده شده از سوی ارتش سوریه از زیر نظر وی پنهان نمی‌ماند.


دبیرکل حزب‌ الله لبنان در سخنرانی اخیر خود در مورد سوریه گفت که اوضاع در سوریه به سمت پیچیدگی بیشتر پیش می‌رود و کسانی‌که تصور می‌کنند، معارضان می‌توانند قدرت را در سوریه به دست گیرند، کاملا اشتباه می‌کنند، چون اختلاف بین نظام و مردم نیست و این نمی‌تواند توصیف حالت و وضعیت سوریه باشد.


این محافل تاکید کردند که یکی از بازرترین نشانه های تمام شدن برگه های گروه های مخالف مسلح در سوریه در مبارزه و براندازی دولت سوریه استفاده از دو عامل فلسطین و اردن در این درگیری است، این دو برگه در صورت وجود برگه های دیگر در دست مخالفان در روی میز قرار نمی‌گرفت، بنابراین استفاده از این دو مهره پیامدهای زیادی در خارج از مرزهای سوریه برای این گروه خواهد داشت.


روزنامه الدیار می‌افزاید که سید حسن نصرالله بر خلاف سعد حریری تحولات کنونی در سوریه را به خوبی می‌داند و همین موضوع باعث ایجاد تفاوت در اظهارات و نگاه سید حسن نصرالله با جبهه منطقه ای و بین المللی حامی افراد مسلح در سوریه شده است.


دبیر کل حزب الله لبنان در ادامه سخنانش درباره بحران سوریه گفت: رد مذاکرات و گفت‌وگوها توسط معارضان مسلح به معنای خواست آنها برای ادامه نبرد مسلحانه و ریختن خون‌هاست.


سید حسن نصر الله با مطرح کردن این پرسش برای معارضان مسلح که چرا راه‌حل سیاسی را رد می‌کنند، گفت: ما می‌دانیم کشورهایی هستند که دارای اموال و پول‌های کلانی هستند... برخی حکومت‌ها در جهان اسلام و غرب برای شما در سوریه دام گسترانده است و به شما به اصطلاح «در باغ سبز» را نشان داده‌اند تا با کشاندن شما به اینجا به جان همدیگر بیفتید و شما در این دام افتادید.

۱۳۹۱/۹/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...