نسخه چاپی

حكیمی‌پور در گفتگو با نما:

نقایص نظام انتخاباتی باید اصلاح شود / در مورد همتی خیلی نمی‌توان نظر داد

نقايص نظام انتخاباتي بايد اصلاح شود / در مورد همتي خيلي نمي‌توان نظر داد

دبیركل حزب اراده ملت گفت:نظام انتخاباتی كشور از مشكلاتی رنج می‌برد كه اصلاح آن امری ضروری و مهم به نظر می‌رسد. تا زمانی‌كه نظام انتخاباتی اصلاح نشود، نه كنشگران به برنامه‌محوری اهمیت خواهند داد و نه مردم از كاندیداها برنامه‌محوری را مطالبه می‌كنند و همواره مجبور خواهیم بود كه در همه دوره‌های انتخاباتی فضای هیجانی و شعارزدگی را تحمل كرد


احمد حکیمی‌پور در گفتگو با خبرنگار نما، اظهار داشت: در فضای انتخابات همیشه شعار بر سایر حوزه‌ها و موارد غلبه پیدا می‌کند و این اصلاً اتفاق خوبی نیست و متأسفانه به خاطر شعارزدگی فضای انتخابات، برنامه‌محوری به حاشیه رانده می‌شود.

وی گفت: نظام انتخاباتی کشور از مشکلاتی رنج می‌برد که اصلاح آن امری ضروری و مهم به نظر می‌رسد. تا زمانی‌که نظام انتخاباتی اصلاح نشود، نه کنشگران به برنامه‌محوری اهمیت خواهند داد و نه مردم از کاندیداها برنامه‌محوری را مطالبه می‌کنند و همواره مجبور خواهیم بود که در همه دوره‌های انتخاباتی فضای هیجانی و شعارزدگی را تحمل کرد.

دبیرکل حزب اراده ملت خاطرنشان کرد: تا به اینجای کار اغلب کاندیداها، کلی‌گویی کرده‌اند و این روند اثر منفی در تصمیم مردم و مشارکت حداکثری خواهد داشت؛ زیرا با کلی‌گویی مردم به حضور در انتخابات تشویق نخواهند شد.

حکیمی‌پور ادامه داد: از صداوسیما انتظار می‌رفت که امسال به تأثیرپذیری از تجربیات گذشته، برنامه‌های مناظراتی را به نحو احسن طراحی و به اجرای در بیاورد، اما متأسفانه صداوسیما با برگزاری چنین مناظراتی به سردرگمی مردم دامن زده و نحوه انتخاب اصلح را با چالش مواجه ساخته است.

او اضافه کرد: مناظره باید به‌گونه‌ای باشد که هر کاندیدا در خصوص یک مورد به اندازه کافی سخن بگوید تا مردم به تسلط کاندیداها به یک حوزه خاصی پی ببرند یا اینکه برای بسط و گسترش مباحث از کارشناسان و نمایندگان ستاد انتخاباتی کاندیداها بهره برده شود؛ زیرا کاندیداها قرار نیست در صورت پیروزی به تنهایی دولت را اداره کند، بلکه دارای تیم خواهند بود و تیم مطلوب خود را در سمت‌های مختلف به کار خواهند گرفت، اما در این دوره، تیم‌های کارشناسی برای اقناع افکار عمومی غایب هستند و تمام بار اصلی مناظرات بر دوش کاندیداهاست که نامزدهای انتخاباتی هم بیشتر حرکت‌های واکنشی از خود بروز می‌دهند.

حکیمی‌پور در پاسخ به این پرسش که آیا همتی مناسب ریاست جمهوری است یا خیر، اظهار داشت: بالاخره شورای نگهبان او را تأیید صلاحیت کرده، چکار باید کرد! به طورکلی در مورد این شخص نمی‌توانم خیلی نظر بدهم.


۱۴۰۰/۳/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...