نسخه چاپی

كنعانی مقدم در گفتگو با نما:

همتی ادامه دهنده راه روحانی است/ مناظره كاندیداها، بیش‌تر شبیه منازعه بود/ مناظره، تبدیل به دادگاهی علیه نظام ریاستی كشور شد

همتي ادامه دهنده راه روحاني است/ مناظره کانديداها، بيش‌تر شبيه منازعه بود/ مناظره، تبديل به دادگاهي عليه نظام رياستي کشور شد

دبیر كل حزب سبز ایران گفت:جلسه اول مناظرات كه برگزار شد بیشتر مشابه منازعه بود تا مناظره و مردم شاهد بداخلاقی از سوی برخی كاندیداها بودند و در جلسه دوم این مناظرات هم مردم تماشاگر شوآف بودند تا یك مناظره‌ای مفید برای انتخاب درست كاندیدای مورد نظر. در جلسه دوم، هر نامزد مواضع خود را بیان می‌كرد و هیچ‌گونه توجهی به سؤالات نداشتند واز پاسخ متناسب با سؤال طفره می‌رفتند.

حسین کنعانی مقدم در گفتگو با خبر نگار نما، در خصوص دومین دور مناظرات انتخابات ریاست جمهوری اظهارکرد: جلسه اول مناظرات که برگزار شد بیشتر مشابه منازعه بود تا مناظره و مردم شاهد بداخلاقی از سوی برخی کاندیداها بودند و در جلسه دوم این مناظرات هم مردم تماشاگر شوآف بودند تا یک مناظره‌ای مفید برای انتخاب درست کاندیدای مورد نظر. در جلسه دوم، هر نامزد مواضع خود را بیان می‌کرد و هیچ‌گونه توجهی به سؤالات نداشتند واز پاسخ متناسب با سؤال طفره می‌رفتند.


وی با بیان این که طراحی این مناظرات از ابتدا اشتباه بود عنوان کرد: در این مناظرات باید سؤالات مشترکی میان نامزدها مطرح می‌شد و هر کاندیدا دیدگاه خودش را نسبت به آن موضوع مشخص مانند برجام، سرنوشت مذاکره با آمریکا، مشکلات معیشتی واقتصادی مردم، مسکن و... بیان می‌کرد. بدین صورت مردم، آسان‌تر تصمیم گرفته وازمیان هفت کاندیدا فرد اصلح را انتخاب می‌کردند.


این فعال سیاسی اصول‌گرا ادامه داد: راه درست و اصولی برای شروع یک مناظره مقبول این است که کاندیداها عقبه سیاسی خود را برای مردم تشریح کنند تا مردم بدانند این آقایان چه کسانی هستند، کدام جناح سیاسی از این افراد حمایت می‌کند ودر سپهر سیاسی کشور چه کسی حامی مردم خواهد بود، هدف و برنامه این جناح‌ها چیست و درآینده چه کاری برای مردم و کشور انجام می‌دهند. مردم هنوز نمی‌دانند که در روزهای آتی این افراد با چه عقبه سیاسی پا در عرصه ریاست جمهوری خواهند گذاشت با این وجود می‌توان نتیجه گرفت در این مناظرات به مسائل اصلی و مهم کشور پرداخته نمی‌شود و کاندیداها هم از مطرح کردند مسائل اساسی خوداری می‌کنند و بیشتر به دنبال حواشی هستند تا بیان مسائل اصلی.


کنعانی مقدم ادامه داد: جلسات مناظره مانند یک دادگاه علنی علیه ساختار نظام ریاست جمهوری ایران است؛ زیرا این ساختار ریاست جمهوری ایران است که مشکل دارد و با وجو آن اگر هر یک از افراد کاندیدا به عنوان رئیس جمهور آینده انتخاب شوند باز هم شرایط کشور همین است و بعد از انتخابات شرایط به همین صورت باقی خواهد ماند؛ چون هیچ یک نمی‌توانند پاسخ‌گوی مطالبات و خواسته‌های مردم باشند و به آنها عمل کنند و تمام این بیانات در حد شعار باقی خواهد ماند. باید نظام سیاسی کشور به سمت نظام پارلمانی حرکت کند که در آن نخست وزیر توسط مجلس انتخاب می‌شود و در صورت کم‌کاری و یا مشکلاتی هم باشد باید در قبال آن به نمایندگان مجلس شورای اسلامی پاسخ دهد و اگر به مدت 6 ماه نتوانست به وعده‌های خود عمل کند توسط مجلس استیضاح شود. در غیر این صورت در نظام ریاستی مردم اگر اشتباه انتخاب کنند 8 سال دچار مشکل ومجبور به تحمل شرایط موجود در کشور خواهند بود


وی در تحلیل گفتمان کاندیداهای ریاست جمهوری گفت: آقای مهرعلیزاده نماینده اصلاح‌طلب‌ها نیست و بیشتر به عنوان کبریتی بی‌خطر در مناظرات حضور دارد و تاکنون اصلاح‌طلبان او را به عنوان نامزد انتخاباتی خود معرفی نکرده‌اندهمتی به‌عنوان هیزم انتخابات و برای گرم کردن روند آن در مناظرات حضور دارد و بیشتر به دنبال فرار از مسئولیت‌هایی است که در گذشته در قبال آن وظیفه داشته و پاسخ‌گوی عملکردش نیست. با مشاهده این برخوردها می‌توان فهمید که اگر پیروز انتخابات شوند، در آینده نیز روند همین خواهد بود و در برابر مشکلات پاسخی نخواهد داشت در صورتی که مردم کشور به دنبال دولتی پاسخ‌گو هستند.


۱۴۰۰/۳/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...