نسخه چاپی

نما در گفتگو با كوشكی واكاوی كرد؛

روایتی از مصائب دولت روحانی برای دولت بعد/ فرصت‌ها، چالش‌‌ها و اولویت‌های رئیس جمهور سیزدهم چیست؟

 روايتي از مصائب دولت روحاني براي دولت بعد/ فرصت‌ها، چالش‌‌ها و اولويت‌هاي رئيس جمهور سيزدهم چيست؟

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: دولت سیزدهم باید ترمیم ویرانی‌های به جای مانده از دولت حسن روحانی را اولویت جدی خود قرار دهد و مسیر سختی در ترمیم مشكلات موجود پیش روی دولت سیزدهم وجود دارد.


محمدصادق کوشکی در گفتگو با خبرنگار نما، درباره اولویت‌های دولت سیزدهم اظهار داشت: فارغ از اینکه کدام یک از این کاندیداها به عنوان رئیس جمهور، سکان هدایت دولت سیزدهم را در دست می‌گیرد، مسیر بسیار سختی را در پیش دارد. او باید در چهار سال آینده تلاش کند تا بتواند بخشی از ویرانی‌هایی که دولت روحانی برای کشور به ارمغان آورده را ترمیم و تعمیر کند.


وی گفت: در عین حال دولت سیزدهم باید پاسخگوی مطالبات برحق مردم هم باشدهمچنین دولت آینده باید به نقش سازندگی و عمران توجه بیش از پیش داشته باشد. تولیدکنندگان و کشاورزانی که در هشت سال دولت روحانی متضرر شده‌اند و حتی سرمایه‌های آنها از بین رفته است به برنامه‌ها و سیاست‌های اقتصادی دولت سیزدهم چشم دوخته‌اند و اگر دولت بعدی نتواند ویرانی‌های برجای مانده از دولت روحانی را ترمیم کند، آن‌وقت شرایط بدتری رای برای اقصاد ایران متصور خواهیم بود.


عضو هیئت علمی دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: از سوی دیگر دولت سیزدهم با طرح‌های جدید و حرکت‌های جدید می‌تواند پاسخگوی نیازهای مردم به خصوص نسل جوان باشد. در حوزه مسکن و اشتغال، جوانان دغدغه‌های بسیاری دارند که تنها یک دولت کارآمد و بابرنامه می‌تواند این دغدغه‌ها را پاسخ دهد.


کوشکی توصیه کرد که دولت سیزدهم باید شبانه‌روز کار و تلاش جهادی کند و تنها با کار و تلاش شبانه‌روزی است که جبران خسارت‌های دولت یازدهم و دوازدهم ممکن خواهد بود؛ لذا هر فردی که رئیس جمهور می‌شود چنین تکلیف سختی را برعهده دارد.


او مهم‌ترین چالش دولت سیزدهم را ناامیدی و کاهش سرمایه‌های اجتماعی حاکمیت عنوان کرد و گفتغلبه بر این دو چالش مهم کار بسیاری دشواری است. دولت سیزدهم باید ناامیدی مردم را معالجه و سرمایه‌های اجتماعی حاکمیت را ترمیم کند. معالجه و ترمیم این دو در گروی حل مشکلات اقتصادی افزایش اعتماد عمومی است


این استاد دانشگاه بیان داشت: در کنار این موارد دولت سیزدهم باید سیاست خارجی مقتدرانه و فعالانه‌ای را در پیش بگیرد و سیاست خارجی فعال را با توانمندی‌ها و ظرفیت موجود در داخل کشور تلفیق کند. متأسفانه دولت روحانی بی‌اعتتا به ظرفیت داخلی، سیاست خارجی غرب‌گرا را اولویت کاری خود قرار داد و این نوع نگاه خسارت‌های بسیاری برای کشور به همراه داشته است.


۱۴۰۰/۳/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...