نسخه چاپی

دلیل تأخیر تجمیع آراء الكترونیك شورای ساری چیست؟

دليل تأخير تجميع آراء الکترونيک شوراي ساري چيست؟

رئیس كمیته فناوری ستاد انتخابات مازندران گفت كه دلیل اعلام نشدن نتیجه انتخابات شورای شهر ساری تا ظهر امروز شنبه با وجود سرعت تجمیع آرا در انتخابات تمام‌الكترونیك، اولویت داشتن شمارش آراء انتخابات ریاست جمهوری و مجلس خبرگان رهبری است.

به گزارش نما ، انتخابات شورای ششم شهر ساری همراه با این انتخابات در ۲۳ شهر دیگر کشور به صورت تمام‌الکترونیک برگزار شد. یکی از مزایای این روش تجمیع سریع آرا و اعلام برندگان انتخابات در کمترین زمان ممکن است ، اما اعلام نشدن نتیجه انتخابات شورای شهر ساری با گذشت حدود ۱۰ ساعت از پایان اخذ رأی ، پرسش‌هایی مبنی بر چرایی طول کشیدن روند تجمیع آرای شورا را ایجاد کرده است.

رئیس کمیته فناوری ستاد انتخابات مازندران ظهر شنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: امکان این که نتایج انتخابات شورای شهر ساری را بین نیم ساعت تا یک ساعت پس از انتخابات تجمیع و به ستاد انتخابات استان و شهرستان اعلام کنیم وجود داشت ، اما با توجه به این که در همه شعب اولویت با شمارش آراء انتخابات ریاست جمهوری و مجلس خبرگان است، به همین دلیل جمع‌بندی آراء الکترونیک شورای شهر ساری هنوز انجام نشد.

ابوذر قربانی افزود : با توجه به این که شمارش آراء ریاست جمهوری و مجلس خبرگان تا کنون در بسیاری از شعب اخذ رأی پایان یافت، استخراج آراء از صندوق‌های الکترونیک انجام شده و اکنون فقط صندوق‌های الکترونیک پنج شعبه اخذ رأی در ساری باقی مانده که نهایتا تا یک ساعت دیگر استخراج آراء از این صندوق‌ها و تجمیع نهایی آراء شورای شهر ساری انجام می‌شود.

 وی گفت : در ساری ۲۶۸ شعبه اخذ رأی داشتیم که ۹۰۱ دستگاه تمام الکترونیک برای براگزاری انتخابات تمام مکانیزه در این شعب به کار گرفته شد.

این مسئول با اشاره به اهمیت برگزاری انتخابات الکترونیک در امنیت رأی‌گیری و پیشگیری از تخلفات سر صندوق اظهار کرد: خوشبختانه با این روش امکان تخلف انتخاباتی در شعب اخذ رأی تقریبا از بین می‌رود و در انتخابات شورای ششم ساری می‌توانیم اعلام کنیم که هیچ تخلفی در داخل شعب اخذ رأی رخ نداده است.

امسال انتخابات شوراها در هشت کلان‌شهر و ۱۶ مرکز استان شامل شهرهای مشهد، شیراز، اصفهان، اهواز، کرمانشاه، گرگان، تبریز، سمنان، بیرجند، بندرعباس،قزوین، بوشهر، شهرکرد، زنجان، یاسوج، همدان، کرج، ارومیه، رشت، قم، بجنورد، ایلام، خرم‌آباد و ساری به شیوه الکترونیک برگزار شد.

ایرنا 

۱۴۰۰/۳/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...