نسخه چاپی

تقوی در گفتگو با نما:

بانك‌ها رقیب تولیدكنندگان هستند/ دولت سیزدهم سودهای بانكی را كاهش دهد

بانک‌ها رقيب توليدکنندگان هستند/ دولت سيزدهم سودهاي بانکي را کاهش دهد

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: بانك‌ها با سودهای كلانی كه از واحدهای تولیدی دریافت می‌كنند، بزرگ‌ترین رقیب تولیدكنندگان محسوب می‌شوند.


حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی در گفتگو با خبرنگار نما، در رابطه با اولویت‌های دولت سیزدهم اظهار داشت: دولت سیزدهم در شرایط بسیار خاصی شروع به کارخواهد کرد درنتیجه باید تمامی مشکلات کشور را بشناسد و به صورت جهادی کار کند.


وی گفت: دیگر فرآیندهای بوروکراسی و افکار بروکراتیک نتیجه‌ای در پی ندارد وبه بهبود وضعیت حاکم در کشور کمک نمی‌کند؛ دراین‌صورت باید برای چهار سال آینده ساختارهای موجود در کشور را به صورت جهادی تغییر داد؛ زیرا مشکلات بسیاری در وزارت‌خانه‌ها و ارگان‌های مختلف وجود داردکه باید رفع شوند. 


نماینده مردم تهران درمجلس خاطر نشان کرد: یکی از بزرگ‌ترین مشکلات موجود درکشور انباشته شدن قوانین بر روی یک دیگراست. متأسفانه همانند یک کارخانه که وظیفه دارد روزانه تعداد مشخصی کفش تولید کند ما نیز هروز در حال تصویب و افزایش قوانین دست‌وپا گیر در کشور هستیم.


 تقوی افزود: تقریباً 12هزار قانون درمجلس تصویب شده که حدوداً با 200 قانون مستحکم و جامع از میان آنها می‌توان کشور را اداره کرد. نیمی ازاین قوانین برای پیش از پیروزی انقلاب اسلامی و مابقی آنها مربوط به بعد انقلاب است؛ در صورتی‌که ما معتقدیم به قوانینی که کار مدیران را کُند می‌کند، نیازی نیست. اکنون با وجود مشکلات بسیار، همه مدیران اجرایی را مسئول بی نظمی‌ها می‌دانند؛ در صورتی که تکثر قوانین دست آنها را بسته است.


وی عنوان کرد: دولت سیزدهم اولویت‌های بسیار مهم و کلیدی پیش روی خود دارد که با پرداختن و اصلاح برخی از آنها می‌تواند اثرات مفیدی برای کشور داشته باشد. یکی از این اولویت‌ها، رسیدگی و کنترل عملکرد بانک‌هاست؛ زیرا بخش عمده‌ای از پول کشور در جیب اکثر بانک‌ها بوده و با استفاده از آن اقداماتی را انجام می‌دهند که به ضرر واحدهای تولیدی و اقشار جامعه است. از این سو بانک‌ها  با سودهای کلانی که از واحدهای تولیدی و مردم دریافت می‌کنند یکی از بزرگ‌ترین موانع برای تولیدکنندگان هستند. مگر یک تولیدکننده چه میزان سود کسب می‌کند که 24 درصد از آن را به‌عنوان بهره به بانک‌ها می‌پردازد؟ 


نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بیشترین درآمد نفتی کشور خرج پرداخت حقوق کارمندان دولت می‌شود و اتفاق خوبی برای اقتصاد کشور نیست. در نتیجه اصلاح ساختارهای فعلی که موجب بروز مشکلات می‌شوند باید یکی از اقدامات مهم دولت سیزدهم باشد و مجلس شورای اسلامی نیز از دولت در این زمینه حمایت و به او کمک خواهد کرد.


تقوی در پایان گفت: اقتصاد کشور ونیز معیشت مردم دچار مشکلات متعددی شده که دولت آینده می‌تواند با به‌کارگیری امکاناتی که در حوزه‌های صنعت وکشاورزی وجود دارد، بسیاری از مشکلات مردم را حل و بار سنگین معیشت را از دوش مردم بردارد.

۱۴۰۰/۳/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...