نسخه چاپی

روزشمار ايام فتنه-30آذر

بیانیه سران فتنه برای درگذشت منتظری

اگرچه منتظری نسبت به سیاسی شدن تشییع جنازه خود هشدار داده بود، اما برخی از فتنه‌گران ضمن اعلام شعارهایی علیه نظام اسلامی، به سنگ پراكنی و درگیری با مردم پرداختند.


اگرچه منتظری نسبت به سیاسی شدن تشییع جنازه خود هشدار داده بود، اما برخی از فتنه‌گران ضمن اعلام شعارهایی علیه نظام اسلامی، به سنگ پراکنی و درگیری با مردم پرداختند.

* پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری: رهبر معظم انقلاب در دیدار دست اندرکاران مراسم حج فرمودند: "خداوند به ما نشان داد که چگونه اراده الهی بر اراده طواغیت و الهه پندارهای مادی غلبه می کند و این موضوع بارها در جمهوری اسلامی تجربه شده است."



* بی بی سی فارسی: میرحسین موسوی و مهدی کروبی، در پی درگذشت آیت ا... حسینعلی منتظری، در بیانیه مشترکی روز دوشنبه 30 آذر 1388 را عزای عمومی اعلام کرده اند.



* پارلمان نیوز: «مراسم تشییع پیکر حضرت آیت‌الله العظمی منتظری با شکوه هر چه تمام‌تر صبح امروز برگزار شد. بخش اعظمی از جمعیت تشییع کننده را شهروندان نجف‌آباد و اصفهان تشکیل می‌دادند. هم چنین بیش از 80درصد از شرکت کنندگان در مراسم امروز که به زعم رسانه‌های داخلی و خارجی بین 500هزار تا یک میلیون نفر بوده‌اند با نمادهای سبز در این مراسم شرکت کردند.

در این مراسم و پیش از برگزاری نماز میت به امام آیت‌الله شبیری زنجانی پیام مقام معظم رهبری به مناسبت درگذشت آیت‌الله منتظری قرائت شد و در پایان مراسم با خروج مردم از صحن، برخی از نیروهای لباس شخصی با مردم درگیر شدند.»



* رجانیوز: صبح امروز پس از تشییع پیکر آیت‌الله منتظری به سمت حرم مطهر حضرت معصومه(سلام الله علیها)، نماز بر ایشان به امامت آیت‌الله شبیری زنجانی در حرم مطهر اقامه شد. این درحالی بود که پیش از اقامه نماز، پیام مقام معظم رهبری به مناسبت درگذشت آیت الله منتظری قرائت شد. اگرچه مرحوم منتظری پیشتر در وصیتنامه خویش نسبت به سیاسی شدن تشییع جنازه خود هشدار داده بود، اما تعدادی از افرادی که از تهران و نجف آباد به قم رفته بودند، ضمن اعلام شعارهایی علیه نظام اسلامی، به سنگ پراکنی و درگیری با مردم قم و هم چنین ایجاد خسارت به اموال عمومی در خیابانهای اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (س) پرداختند. هم چنین عدم حضور برخی از علما مراجع عظام تقلید همچون آیت الله صافی گلپایگانی، آیت الله مکارم شیرازی و آیت الله مصباح یزدی و آیت الله جوادی آملی در مراسم تدفین آیت الله منتظری مشهود بود. که این امر با دلخوری خانواده آیت الله منتظری هم روبرو بوده است. از سوی دیگر میرحسین موسوی و مهری کروبی نیز که جهت شرکت در تشییع جنازه در قم حضور یافته بودند در نماز میت شرکت نکرده و بلافاصله پس از مواجهه با اعتراض مردم قم به حضورشان در این شهر، از صحنه گریختند. در این میان برخی از دختران حامی موسوی که بدون حجاب مناسب و بی توجه به حفظ حرمت حرم کریمه اهل بیت، مشغول انجام حرکت‌های ساختارشکنانه وتعجب آمیز بودند، موجب تعجب و ناراحتی مردم مومن قم شد. پس از پایان آیین خاکسپاری پیکر آیت الله منتظری، گروهی از جمعیت حاضر باقی مانده در حرم، شروع به سر دادن شعارهایی ضد دولتی کردند که با حضور مردم قم متواری شدند‏. پس از این اتفاق بسیاری از مردم قم به صورت خودجوش به خیابانها آمده و اغتشاشگران را فراری دادند. آنها سپس با تجمع در خیابان های منتهی به حرم مطهر و هم چنین تجمع در برابر بیت یوسف صانعی و مرحوم منتظری اعتراض خود به فتنه انگیزی های بوجود آمده در این شهر را اعلام کردند. در همین حال و در شرایطی که بنا بر اخبار منتشر شده رسمی و عکس های ارسالی خبرگزاری‌ها، جمعیت تشییع کنندگان آیت الله متنظری بیست هزار نفر تخمین زده شده است، برخی سایت‌های خبری که همواره تلاش کرده اند با رویکردی ریاکارانه، منافع اقتصادی خود را تامین کنند، با درج اخباری عجیب و تامل برانگیز از قم، این جمعیت را میلیونی! توصیف کرده اند.»



* رجانیوز فیلمی منتشر نشده از سخنرانی علامه حسن زاده آملی را منتشر ساخت. ایشان در این فیلم تصریح می کند: «رهبر عظیم‌الشأن‌تان را دوست بدارید. عالمی، عادلی،‌ رهبری، مؤمنی، ‌موحدی،‌ سیّاسی، دلداری، رهبری، انسان ربانی، پاک،‌ منزه، که دنیا شکارش نکرده من جایی سراغ ندارم که عرض کنم. همان که عرض کردم:

نه شکوفه‌ای، نه برگی، نه ثمر، نه سایه دارم / همه حیرتم که دهقان به چه کار کشت ما را

قدر این نعمت عظمی را که خدا به شما عطا فرمود، قدر این رهبرِ ولیّ وهمان عبارات که سرور عزیزم جناب استاد حدادعادل، ارائه دادند؛ رهبری، ولیی، الهی.

الآن این انسجام ما، تکلیف شرعی ماست. مبادا عزیزان! آقایان مبادا! مبادا آقایان! اول انقلاب یادتان هست چند فرقه برخاستند که می‌خواستند کشور را تجزیه کنند؟ حواستان جمع باشد، مبادا این وحدت ما را، مبادا این جمعیت ما را، مبادا این کشور علوی را، مبادا این نعمت ولایت را از دست شما بگیرند. خدایا به حق پیغمبر و آل پیغمبر سایه این بزرگ‌مرد، این رهبر اصیل اسلامی، حضرت آیت‌الله معظم خامنه‌ای عزیز را مستدام بدار.»



منبع: کتاب: 8 ماه نبرد مقدس

انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی

۱۳۹۱/۹/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...