نسخه چاپی

تحركات مشكوك آمریكا در مرزهای سوریه

تحرکات مشکوک آمريکا در مرزهاي سوريه

همزمان با گشت‌زنی‌ها و تحركات مشكوك نیروهای آمریكایی در مرزهای مشترك عراق و سوریه، كاروان‌های نظامی آمریكایی حامل تجهیزات نظامی از بصره وارد پایگاه عین‌الاسد در غرب الانبار شدند.

                                 

به گزارش نما، یک منبع آگاه امنیتی عراق از تحرکات مشکوک مرزی نیروهای آمریکایی در مرز مشترک این کشور با سوریه از سمت منطقه کردستان عراق طی دو روز اخیر خبر داد.

 

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» گفت که نیروهای آمریکا طی دو روز گذشته در حال گشت زنی شناسایی در روستاهای مشترک در مرز عراق و سوریه از مسیر گذرگاه «فیش خابور» بودند. خودروهای نظامی گشت‌زنی آمریکا طی این دو روز در مرزهای مشترک عراق و سوریه به صورت میدانی در حال فعالیت بودند. 

پیشتر یک منبع آگاه محلی از اقدام نیروهای آمریکایی در انتقال درخت‌های نادر میان عراق و سوریه از سمت منطقه کردستان خبر داده بود.

 

حرکت کاروان‌های آمریکایی حامل تجهیزات نظامی از بصره به عین‌الاسد 

 

از سوی دیگر، یک منبع آگاه امنیتی در استان الانبار، دیروز (شنبه - ۱۹ ژوئن)، از ورود کاروان‌های آمریکایی حامل تجهیزات جنگی به پایگاه عین‌الاسد در غرب استان الانبار خبر داد و اعلام کرد که این کاروان‌های از استان بصره به سمت الانبار حرکت کردند.

 

وی افزود: کاروان‌های آمریکایی حامل تجهیزات نظامی و جنگی از استان البصره حرکت کردند و به در پایگاه هوایی عین‌الاسد واقع در ناحیه البغدادی در غرب الانبار رسیدند و هنوز جزئیات بیشتری درباره دلیل این امر در دست نیست.

 به گفته این منبع، حرکت این کاروان‌ها با حمایت شرکت‌های امنیتی آمریکایی و پهپادها صورت گرفت و نیروهای آمریکایی به دلایلی نامشخص در حال تقویت حضور خود در پایگاه عین الاسد هستند. 

وی افزود که تردد نیروهای آمریکایی از یک مکان به مکان دیگر در عراق، به دفتر فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق یعنی «مصطفی الکاظمی» مربوط است و نیروهای امنیتی مستقر در مناطق غربی کشور، هیچ اطلاعاتی درباره حرکت این کاروان‌های ندارند. 

 

پایگاه هوایی عین‌الاسد در ۱۶۰ کیلومتری غرب بغداد، در استان الانبار و به طور مشخص در شهرستان «هیت» و  ۸ کیلومتری روستایی به نام خان‌البغدادی قرار دارد.مساحت این پایگاه ۱۰ کیلومتر یعنی چیزی برابر با مساحت منطقه سبز بغداد، است و بزرگ‌ترین پایگاه فعلی نیروهای آمریکایی در عراق به شمار می‌رود که نیروهای عراقی نیز در بخشی از آن حضور دارند.

 

در  بامداد ۱۸ دی ۱۳۹۸، سپاه پاسداران جمهوری اسلامی با شلیک ده‌ها موشک بالستیک این پایگاه را در پاسخ به حمله تروریستی آمریکا به فرودگاه بغداد و  شهادت سردار قاسم سلیمانی و همراهانش هدف قرار داد.

 

در این پایگاه اغلب اقدامات مشکوکی علیه حاکمیت ملی عراق صورت می‌گیرد و اخیرا اخباری درباره نشست مشکوک نیروهای آمریکایی با برخی سران و شیوخ عشائر و شخصیت‌های سیاسی استان الانبار در عین‌الاسد منتشر شده است.

 

منابع آگاه عراقی چند ماه پیش هشدار دادند که نیروهای اشغالگر در حال توطئه‌چینی علیه الحشد الشعبی و هدف قرار دادن مکان‌های حضور نیروهای این سازمان در نقاط مرزی عراق با سوریه هستند. آمریکایی‌ها تلاش دارند با سربازگیری از برخی از ساکنان استان الانبار و تشکیل یک نیروی نظامی وابسته به خود، الحشد الشعبی را هدف قرار دهند و فتنه بزرگی ایجاد کنند. 

                    

                       منبع: فارس

                

۱۴۰۰/۳/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...