نسخه چاپی

سناریوی تخیلی ارتش اسرائیل برای ایران‌هراسی

سناريوي تخيلي ارتش اسرائيل براي ايران‌هراسي

آویو كوخافی، رئیس ستاد كل ارتش اسرائیل در سفر خود به واشنگتن با چه زبانی به دنبال متقاعد كردن مسئولان آمریكایی در مورد ادامه خطر ایران خواهد بود؟

                                    

به گزارش نما، پایگاه اطلاع رسانی «دبکا» در گزارشی تحلیلی در این رابطه نوشت در شرایطی که بایدن به این نتیجه رسیده است که خطر ایران کاهش یافته ژنرال «کوخاوی» رئیس ستاد ارتش اسرائیل در واشنگتن چه خواهد گفت و در مورد از دست رفتن زمان جهت تصمیم گیری در مورد برنامه هسته‌ای ایران چگونه سخن خواهد گفت؟

 این رسانه عبری زبان نزدیک به محافل اطلاعاتی رژیم صهیونیستی با اذعان به سردرگمی شکل گرفته در تل‌آویو نوشت: کوخافی، رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل در حالی برای اعتراض به واشنگتن سفر می‌کند که لائیر لاپید جانشین نخست وزیر  و وزیر خارجه اسرائیل چند روز قبل تر به وزیر خارجه آمریکا قول داده بود اسرائیل مواضعی همسو با واشنگتن داشته باشد. 

پیش از او هم نفتالی بنت چنین قولی را به رئیس جمهور بایدن داد و قبل تر نیز بنی‌گانتس در سفرش به واشنگتن همین سخن را با وزیر دفاع آمریکا مطرح کرده بود.

 

در بخشی از گزارش این رسانه صهیونیست یکی از عوامل سردرگمی اسرائیل، غنی سازی ایران در سطح ۶۰ درصد اعلام شده است که در کنار حرکت دولت بایدن به سوی گفتگو با تهران، اسرائیل را به شدت سردرگم کرده است.

 

به زعم این رسانه امنیتی اسرائیلی، کارشناسان وزارت جنگ اسرائیل و محافل امنیتی با این وجود سناریوی انفجار بزرگ و حتی هسته‌ای در عمق دریای مدیترانه را پیش کشیده‌اند و می‌گویند سناریویی که در صورت تحقق باعث خواهد شد اموج سونامی شدیدی را به وجود آورده و باعث شود تمامی شهرهای ساحلی اسرائیل ویران  شوند.

 

براساس سناریوی ترسیم شده توسط محافل امنیتی اسرائیل در صورت وقوع چنین سونامی دیگر اثری از تل‌آویو و «گوش دان» نخواهد بود.

 

به گفته کارشناسان امنیتی، این امواج سونامی می توانند جای هزاران موشک را بگیرند و مامویت آنها را به انجام برسانند.

 

دبکا معتقد است  کوخافی با در دست داشتن این سناریو عازم واشنگتن می‌شود شاید بتواند از این طریق بایدن را متقاعد به عدم بازگشت به توافق هسته‌ای با ایران کند.

 

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که رئیس ستاد مشترک ارتش این رژیم شب گذشته راهی آمریکا شد.

 

این شبکه تاکید کرد که تا بازگشت آویو کوخاوی از آمریکا، "ایال زامیر" معاونش کارهای او را انجام خواهد داد.

                    

                       منبع: تسنیم

                

۱۴۰۰/۳/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...