نسخه چاپی

رونمایی از یك نامزد احتمالی دیگر برای دولت

به ‌رغم تأكید پیشین احمدی‌نژاد مبنی بر اینكه دولت در انتخابات ریاست‌جمهوری ۹۲، نقشی بازی نخواهد كرد، روزنامه‌ها همچنان به گمانه‌زنی در مورد نامزد مورد حمایت دولت در سال آینده ادامه می‌دهند.


به گزارش نما عصر ایران نوشت: هر چند مشایی گزینه‌ای است که بسیاری گمان می‌کنند با حمایت دولت وارد عرصه انتخابات خواهد شد و میزان رأی‌آوری وی تحلیل و ارزیابی می‌شود، ولی امروز از نامزد جدیدی برای دولت رونمایی شده است.

روزنامه اعتماد بر پایه تنها یک جمله که از شجاعی کیاسری، سخنگوی فراکسیون رهروان مجلس نقل شده و توضیح بیشتری برای آن نداده است، آیت‌الله هاشمی شاهرودی رئیس سابق قوه قضائیه را نامزد دولت در انتخابات آینده دانسته است.

حتی اگر ریشه همه مباحث شکل گرفته بر سر نامزدی هاشمی شاهرودی، یک جمله بدون توضیح از یک فعال سیاسی باشد که از فرد دیگری هم نقل شده است، اما روزنامه اعتماد با یادآوری این که آیت‌الله شاهرودی نه در جایگاه ریاست قوه قضائیه و نه به عنوان یک روحانی برجسته، مخالفتی با دولت را بر زبان نیاورده، پای گفت‌وگو با امیر محبیان در مورد این خبر نشسته است.

وی به اعتماد گفته است: «به هر صورت، کد‌ها و نشانه‌های مختلفی را می‌توان در این خصوص ارائه داد اما تنها کسی که می‌تواند در این زمینه نظر متقنی بدهد، خود آیت الله هاشمی شاهرودی است که به نظرم باید رسانه‌ها با ایشان گفت‌و‌گو کنند و نظر ایشان را به طور مستقیم درباره انتخابات ریاست جمهوری آینده بپرسند. اما طبیعتا اگر چنین مسأله‌ای باشد، دولت احتمالا در صورت ردصلاحیت آقای مشایی که کد‌ها و نشانه‌های رد صلاحیت ایشان اخیرا از سوی آیت الله جنتی مطرح شد، می‌تواند با کاندیداتوری آیت الله شاهرودی برگ برنده جدیدی را برای خود رو کند».

وی در ادامه گفت: «اگر آقای هاشمی شاهرودی بخواهند وارد عرصه انتخابات شوند، طبیعتا با عنوان ائتلاف با دولت ورود نخواهند کرد، بلکه ایشان به عنوان یک فرد و شخصیت مستقل وارد می‌شوند و بعد طیف دولت از ایشان حمایت می‌کند، ضمن اینکه ممکن است ایشان قدرت آن را داشته باشد که گروه‌های دیگری را هم علاوه بر دولت به سوی خود جذب کند».

موضوع احتمال نامزدی آیت‌الله شاهرودی مورد توجه ابتکار و آرمان نیز قرار گرفته است.

۱۳۹۱/۹/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...