نسخه چاپی

تائید وجود دلار تقلبی در بازار

معاون ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز گفت: در گذشته و قبل از افزایش قیمت‌ها قاچاق طلا برعكس حالا بود و طلا به كشور قاچاق می‌شد اما درحال حاضر روند كاملا تغییر كرده و طلا از كشور خارج می‌شود كه این خروج طلا به صورت شمش است.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، مهدی ابویی اظهار کرد: برای جلوگیری از قاچاق طلا چیپ‌های بسیار کوچکی طراحی کرده‌ایم که روی طلاهای ساخته و وارد شده نصب می شود.

وی گفت: در حال حاضر این چیپ‌ها روی برخی تولیدات داخلی در حال نصب است. تا چند وقت آینده به دنبال آن هستیم تا روی طلاهای وارداتی و همچنین تولید داخلی این چیپ‌ها را نصب کنیم.

معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تصریح کرد:‌ این چیپ‌ها با چشم قابل رویت نیستند و با دستگاه‌های الکترونیکی مرتبط قابل خواندن هستند و تا زمانی که ذوب و به شمش تبدیل نشوند از بین نمی‌روند.

ابویی همچنین گفت: طرح شبنم و ایران کد یکی از راه‌های جلوگیری از قاچاق کالاست و تا زمانی که مردم در این راه دست‌اندرکاران را یاری نکنند نمی‌توانیم از ورود کالای قاچاق و بی کیفیت جلوگیری کنیم.

وی با تایید این که در بازار، دلار تقلبی وجود دارد، گفت: مردم و متقاضیان طلا باید بسیار هوشیار باشند و دلار تقلبی را از بازار آزاد خریداری نکنند.

۱۳۹۱/۱۰/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...