نسخه چاپی

می‌توانیم واكسن را صادر كنیم/ در ماه‌های آینده كمبود واكسن نداریم

مي‌توانيم واکسن را صادر کنيم/ در ماه‌هاي آينده کمبود واکسن نداريم

وزیر بهداشت گفت: در ماه‌های آینده نه تنها كمبود واكسن نداریم بلكه می‌توانیم واكسن را صادر و به كشورهای فقیر هدیه كنیم.

                                    

به گزارش نما، سعید نمکی، وزیر بهداشت در آئین رونمایی از واکسن نوترکیب دانشگاه بقیة الله (عج) و آغاز فرآیند کارآزمایی بالینی واکسن «نورا» که صبح امروز (یکشنبه ۶ تیرماه) در دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج) برگزار شد طی سخنانی اظهار داشت: وقتی کرونا آمد محاسبات دشمنان برای بهم ریختن کشور ما غلط نبود، سیل و زلزله و تحریم و کمبودهای فراوان و خزانه خالی؛ اما آنها به داشته های ما فکر نکرده بودند.

  

وی ادامه داد: مهم‌ترین داده ما اعتقادات مذهبی ماست. آنها نمی دانستند ما ملت بزرگ و فداکاری داریم که در همه صحنه‌ها حضور موثر دارند، آنها نمی‌دانستند که ما بعد از ۸ سال جنگ حتی میلیمتری از زمین کشور را در میز مذاکره ندادیم. آنها نمی‌دانستند که ما رهبر فرزانه ای داریم که در هدایت و حمایت یگانه عالم است که حتی با وجود اشتباهاتی که داشتیم از ما حمایت می‌کند.

وزیر بهداشت گفت: این روزها برای من از بهترین روزهاست، روزهایی که شاهد افتخارات فراوانی در عرصه ساخت واکسن ملی هستیم. امروز داشته‌هایمان با تصاعد افزایش یافته و نیاز به تخت بستری و در هیچ بیمارستانی کمبود اکسیژن نداریم.

  

نمکی افزود: در این سال‌های تحریم، بیمارستان‌های متعددی ساخته شد و به جای نداشته‌های روزهای اول، امروز بیش از ۲ هراز آزمایشگاه داریم و صاحب مدیریت نوین کنترل بیماری هستیم و در پیک چهارم با وجود شیوع ویروس کرونای انگلیسی، شاهد مرگ و میر کمتری بوده‌ایم.

  

وی با اشاره به انواع واکسن‌های تولیدی در داخل کشور گفت: ما در ماه‌های آینده نه تنها کمبود واکسن نداریم بلکه می‌توانیم واکسن را صادر و به کشورهای فقیر هدیه کنیم.

۱۴۰۰/۴/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...