نسخه چاپی

ادعای مشاور پیشین اوباما درباره ایران

نماینده ویژه پیشین آمریكا در خاورمیانه گفت كه موضوع هسته‌یی ایران در سال آینده با یك اتفاق بسیار مهم روبه‌رو است.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، دنیس راس، نزدیک‌ترین مشاور پیشین باراک اوباما در امور خاورمیانه روز پنج‌شنبه در کنفرانسی در بیت‌المقدس، گفت: وقتی به موقعیت امروز نگاه می‌کنیم می‌بینیم که سال 2013 به هر حال سال بسیار تعیین کننده‌ای خواهد بود.

به گزارش روزنامه تایمز آو اسراییل، راس گفت: وقتی اوباما این موضع را اتخاذ کرد که هدف ما متوقف کردن برنامه هسته‌یی ایران است در یک مسیر مشخص قرار گرفتیم. اگر دیپلماسی با شکست مواجه شود بدون شک به سمت استفاده از زور حرکت خواهیم کرد.

راس در عین حال افزود که قبل از این که دولت اوباما به اقدام نظامی علیه ایران متوسل شود ابزارهای دیپلماتیک را امتحان خواهد کرد و احتمالا دور جدیدی از تحریم‌های شدید را علیه بخش‌های اقتصادی و مالی ایران اعمال خواهد کرد.

مشاور پیشین اوباما که اکنون مشاور موسسه سیاست خاور نزدیک واشنگتن است، مدعی شد که مناقشه غرب - ایران به زودی پایان خواهد یافت، زیرا تحریم‌ها روز به روز فشار بیش‌تری را به دولت ایران می‌آورند.

وی تاکید کرد که با توجه به افزایش فشار‌ها علیه ایران از یک طرف و پیشرفت‌ برنامه ایران از طرف دیگر "به عقیده من این عناصر در سال میلادی آینده به یکدیگر خواهند رسید".

راس گفت‌که موضوع هسته‌یی ایران احتمالا در دوره دوم ریاست جمهوری اوباما" یک اولویت امنیت ملی بسیار بالا" برای اوباما خواهد بود وافزود که واشنگتن و رژیم صهیونیستی در این زمینه کمابیش با یکدیگر هماهنگ‌اند.

۱۳۹۱/۱۰/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...