نسخه چاپی

اسلب بیشترین میزان تولید در گروه شمش فولادی در دو ماه نخست امسال

اسلب بيشترين ميزان توليد در گروه شمش فولادي در دو ماه نخست امسال

سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) عملكرد سه ماهه تولیدكنندگان بزرگ شمش فولادی را منتشر كرده كه بر اساس آن، اسلب بیشترین میزان تولید را به خود اختصاص داده است.

به گزارش نما ، طبق آمار منتشر شده، بالاترین حجم تولید معادل دو میلیون و ۲۴۱ هزار و ۲۰ تن در مجموع فروردین و اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ به اسلب اختصاص دارد و پس از آن بیلت فولادی با میزان تولید یک میلیون و ۴۵۶ هزار و ۸۵۴ تن در جایگاه دوم قرار گرفته است.

فولاد خراسان به عنوان بزرگترین تولیدکننده  محصولات فولادی کشور در فروردین و اردیبهشت جاری ۲۰۰ هزار و ۷۶۶ تن و تولید بیلت و همچنین  فولاد خوزستان در جایگاه بزگترین تولیدکنندگان فولاد توانسته اسلب  ۳۰۸ هزار و ۳۲۷ تن، ۲۰ هزار و ۶۶۶ تن بیلت فولادی و ۳۰۶ هزار و ۳ تن بلوم تولید کند.

در دو ماهه ابتدایی سال جاری،   شرکت ذوب آهن اصفهان موفق به تولید ۱۷۱ هزار و ۵۲۴ تن بیلت و ۲۴۸ هزار و ۳۷۷ تن بلوم شده است.

در مدت مذکور سال جاری فولاد کاوه جنوب ۲۸۹ هزار و ۷۴۷ تن، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در واحد زیرمجموعه خود (فولاد چادرملو) ۲۰۴ هزار و ۶۰۹ تن، فولاد سیرجان ۱۷۲ هزار و ۲۳۴ تن، شرکت آهن و فولاد ارفع ۱۵۸ هزار و ۹۱۱ تن، شرکت توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه در شرکت زیر مجموعه خود (فولاد بردسیر) ۱۳۴ هزار و ۲۴۰ تن و فولاد بناب ۷۸ هزار و ۷۴۶ تن، بیلت فولادی تولید کرده‌اند.

 شرکت فولاد آلیاژی ایران نیز در مدت مذکور سه محصول را در سبد تولیدی خود جای داده است که ۸۳۰۹ تن آن اینگات، بلوم آلیاژی-مهندسی به میزان ۳۲ هزار و ۱۴۱ تن و بیلت آلیاژی- مهندسی نیز معادل  ۴۸ هزار و ۷۱۳ تن تولید شده است.

همچنین مجموعه فولاد مبارکه نیز طی دو ماه ابتدایی سال جاری در شرکت‌های زیرمجموعه خود رکوردهای تولید را در مقایسه با گذشته ثبت کرده است. یک میلیون و ۹۳۲ هزار و ۶۹۳ تن اسلب در کارنامه تولید دوماهه این مجموعه ثبت شده است و بر این اساس ۸۶ درصد از تولید کل اسلب کشور را به خود اختصاص داده است.

فولاد سبا طی مدت یادشده توانسته است ۲۶۰ هزار و ۹۵۷ تن، فولاد هرمزگان ۲۷۵ هزار و ۵۸۵ تن اسلب تولید کنند و گروه ملی صنعتی فولاد ایران هم ۲۵ هزار و ۴۱۱تن بیلت فولادی تولید کرده‌اند.

ایسنا 

۱۴۰۰/۴/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...