نسخه چاپی

۱۵ هزار میلیارد تومان برای آسفالت مناطق محروم تامین می‌شود

?? هزار ميليارد تومان براي آسفالت مناطق محروم تامين مي‌شود

سخنگوی كمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: با مصوبه امروز مجلس در طرح استفساریه بند (ز) قانوت بودجه ۱۴۰۰ در حقیقت ۱۵ هزار میلیارد تومان مواد اولیه قیر برای آسفالت جاده‌های روستایی، مدارس و مناطق محروم تامین می‌شود.

به گزارش نما ، «محمدمهدی مفتح» روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگارپارلمانی ایرنا با اشاره به تصویب کلیات طرح استفساریه بند (ز)تبصره (۱) قانون بودجه ۱۴۰۰ کل کشور گفت: در این طرح مصوب شد مازاد درآمد نفت در هر ماه برای تامین قیر رایگان اختصاص یابد و در ابتدای سال که فصل سرما هنوز آغاز نشده این مازاد درآمد برای آسفالت روستاها، جاده‌های روستایی، راه‌های مدارس و مناطق محروم استفاده شود.

 وضعیت درآمدهای نفتی از ابتدای امسال خوب است

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه درآمد نفت از ابتدای سال ۱۴۰۰ خوب بوده، گفت: درآمد نفت در ابتدای سال ۱۴۰۰، مازاد بر پیش بینی بودجه ۱۴۰۰ بود و امروز نیز این استفساریه با رای مجلس تصویب شد و بعد از تایید شورای نگهبان عملیاتی می‌شود.

وی در توضیح این استفساریه افزود: با مصوبه امروز مجلس مقرر شد ۱۵ هزار میلیارد تومان تامین مواد اولیه قیر در نیمه نخست امسال برای آسفالت جاده‌های روستایی، راه‌های مدارس و مناطق محروم اجرایی می‌شود. به عبارتی در حقیقت با مصوبه امروز به دولت تکلیف شد با توجه به افزایش میزان درآمد،  منابع لازم برای تامین قیر رایگان تامین شود.

مفتح خاطرنشان کرد: بر اساس این استفساریه مقرر شد در هر ماه، یک دوازدهم صادرات نفت که در بودجه پیش بینی شده، مازاد آن برای قیر رایگان اختصاص یابد.

به گزارش ایرنا، در متن طرح استفساریه بند (ز)تبصره (۱) قانون بودجه ۱۴۰۰ کل کشور آمده است: با توجه به مفاد بند(ز) تبصره(۱) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور آیا وزارت نفت مکلف است در شش ماهه نخست سال نسبت به اختصاص منابع مربوط به تامین ماده اولیه قیر(وی بی) به پالایشگاه‌ها از محل عواید حاصل از جزء(۲) بند(ب) این تبصره به نسبت وصول آن، اقدام نماید؟

در ادامه این استفساریه آمده است: پاسخ بلی است. وزارت نفت می‌تواند در شش ماهه نخست سال هم نسبت به اختصاص منابع مربوط به تامین ماده اولیه قیر(وی بی) به پالایشگاه‌ها از محل عواید حاصل از جزء(۲) بند(ب) این تبصره به نسبت وصول آن، اقدام نماید.

ایرنا 

۱۴۰۰/۴/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...