نسخه چاپی

كارشناس مسائل سیاسی بررسی كرد:

حقوق بشر به منزله چاقویی در دست غربی‌ها

حقوق بشر به منزله چاقويي در دست غربي‌ها

كارشناس مسائل سیاسی گفت: حقوق بشر در غرب به منزله چاقویی برای فشار به ملت‌هاست، بررسی قانون مصوب سازمان ملل در این زمینه و مقایسه كشورهای غربی با یكدیگر نشان دهنده شعاری بودن این قانون است

علیرضا اسلامی کارشناس مسائل سیاسی در خصوص نقض حقوق بشر توسط سازمان‌های وابسته به غرب گفت: موضوع حقوق بشر در اسلام و ادیان ابراهیمی بوده است و آیات قرآن و دستورات اسلامی ناظر بر حقوق بشر است. در سازمان ملل نیز دستورالعملی وجود دارد که پیش از این در اصول اسلامی و همچنین قانون اساسی ما درج شده است.

وی ادامه داد: حقوق بشر در غرب به منزله چاقویی برای فشار به ملت‌هاست، بررسی قانون مصوب سازمان ملل در این زمینه و مقایسه کشورهای غربی با یکدیگر نشان دهنده شعاری بودن این قانون است به طور مثال برخورد با معترضین در فرانسه و یا آمریکا از این دست است.امروز در مواردی مانند توزیع واکسن و دارو این نوع نقض حقوق بشر ملاحظه می شود و بیانگر این است که این کشورها تنها مدعی حقوق بشر هستند.

این کارشناس مسائل سیاسی تأکید کرد: در زمینه سیاسی نیز مدعی دموکراسی هستند؛ اما توجهی به حق رأی شهروندان نمی‌کنند مانند عربستان سعودی و کشورهای حاشیه خلیج فارس، اما در کشوری نظیر ایران که دموکراسی دینی حاکم است آنها مدعی هستند مردم سالاری در ایران رعایت نمی شود.

اسلامی با گریزی به تحریم رسانه‌های مقاومت از سوی آمریکا آن را مصداقی از نقض حقوق بشر دانست و افزود: ایجاد و حمایت از گروهک‌های تروریستی و فرقان، داعش و طالبان و... و سکوت حقوق بشر غربی در قبال آن نشان دهنده ادعای حقوق بشری آنهاست؛ این درحالی است که آنها از تحرکات و جنایات تروریست ها در ایران حمایت کرده و حتی به آنها رسانه می‌دهند و در عوض گروه‌های مردمی مقاومت را از نظر رسانه‌ای تحریم می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه مسائلی نظیر حجاب و هلوکاست تنها ابزاری در دست حقوق بشر غربی است گفت: بحث حقوق بشر در این کشورها دوگانه است و هرجا به نفع یا ضررشان باشد از آن عبور کرده و یا به آن می‌پردازند، در زمینه عربستان سعودی بیش از بیش ادعاهای حقوق بشری آنها خود را نشان می‌دهد.

اسلامی با بیان اینکه از ابتدای انقلاب حقوق بشر غربی ابزاری برای سرکوب جمهوری اسلامی در دست ابرقدرت‌ها بوده است خاطرنشان کرد: در زمان شهید لاجوردی چندین بار از سازمان ملل برای بازدید زندان‌ها آمدند و با زندانیانی که مطابق قانون در زندان بودند صحبت کردند البته در مناظرات هم شاهد بودید که برخی از نامزدها مواضعی مشابه را در خصوص فتنه 98 دنبال کردند، برخی در داخل به دنبال همان حقوق بشر غربی هستند.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: حمله به رأی‌دهندگان در کشورهای خارجی از سوی عناصر سازمان مجاهدین خلق به شکل آشکارا نقض حقوق بشر بود اما آنها از طریق ابزارهای رسانه‌ای خود هر روزه در حال نقض حقوق بشر علیه مردم ایران هستند.

فرزند شهید اسلامی با نگاهی به حادثه تروریستی هفتم تیر گفت:سازمان منافقین با قبول مسئولیت در زمینه حادثه هفت تیر از شدت خباثت و جنایت رونمایی کردند اما حمایت کشورهای غربی از رجوی و عناصر سازمان، حقوق بشر غربی را با چالش مواجه کرد، سال‌های قبل در خصوص این حادثه دادگاهی در فرانسه تشکیل شد و ایران نیز پیگیر این حادثه است اما متأسفانه هنوز به نتیجه نرسیده است.

۱۴۰۰/۴/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...