نسخه چاپی

مهار آتش سوزی مركز دفن زباله محمدآباد در مراحل پایانی قرار دارد

مهار آتش سوزي مرکز دفن زباله محمدآباد در مراحل پاياني قرار دارد

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری قزوین گفت: مراحل نهایی عملیات مهار آتش‌سوزی در لندفیل ١٠ هكتاری مجتمع پردازش و دفع پسماند محمدآباد با خاكریزی محوطه به‌منظور دفن و پوشش كامل زباله‌های نیم‌سوخته و جلوگیری از اشتعال مجدد در مراحل پایانی قرار دارد.

به گزارش نما ، وحید مقدم سلیمی روز چهارشنبه با اعلام این خبر افزود: با توجه به احتمال اشتعال مجدد محوطه به دلیل تصاعد گاز متان، خاکریزی تا پوشش کامل محوطه ادامه دارد و به‌زودی به اتمام می‌رسد.

وی ضمن قدردانی از تلاش شبانه‌روزی تمامی عوامل میدانی عملیات مهار آتش سوزی از جمله آتشنشانان، رانندگان و خدمه ماشین‌آلات سنگین، تیم مدیریتی و پشتیبانی عملیات و مدیریت و کارکنان سازمان‌های مدیریت پسماندها، عمران، آتش‌نشانی، حراست شهرداری و مدیریت مجتمع محمدآباد، اضافه کرد: تیم عملیات مهار آتش سوزی با وجود گرمای طاقت‌فرسای هوا، حرارت ناشی از آتش، وزش باد آزار دهنده، گرد و غبار، دود، حشرات موذی و بوی نامطبوع و مشمئز کننده ناشی از انتشار گاز متان از مرکز دفن پسماند به انجام وظیفه مشغول هستند.

مقدم سلیمی یادآور شد: سایت پسماند محمدآباد قزوین که محل دفن تمام زباله‌های استان است، حالا به ویرانه‌ مشتعل تبدیل شده و پنج روز است که در آتش می‌سوزد. 

وی تصریح کرد: مدیریت سایت پردازش و دفع پسماند محمدآباد از ابتدای آذرماه سال ۹۹ با مصوبه کارگروه مدیریت پسماند استان به شهرداری قزوین واگذار شده است.

سایت محمدآباد در سال ۸۱ در ۱۱۰ هکتار زمین از اراضی روستای محمدآباد از توابع شهرستان بویین زهرا جانمایی شد و از سال ۸۳ تا ۸۹ نیز مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

قرار بود در این مکان روزانه ۲۵۰ تن زباله خانگی دریافت شود که این میزان طی سال‌های اخیر به ۸۰۰ تن رسیده است.

این سایت باید شعاع ۳۰ کیلومتری خود را پوشش می‌داد که زباله‌های ۱۱ شهر را در برمی‌گرفت اما این میزان اکنون به ۲۱ شهر رسیده است.

تا پایان سال ۹۶، ۳۳ هزار تن پسماند صنعتی به این مجموعه منتقل ‌شده بود و سال ۹۷ نیز پنج هزار تن و سال ۹۸ نیز سه هزار تن اضافه ‌شده است.

ایرنا 

۱۴۰۰/۴/۹

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...