نسخه چاپی

روشی سودمند در مهار كرونا

                     روشي سودمند در مهار کرونا

آزمایشات تازه نشان می دهد كه بهبود كیفیت ماسك به ویژه برای كادر درمانی كه در تماس مستقیم با بیماران مبتلا به كووید ۱۹ هستند، می‌تواند خطر ابتلای آنها به این عفونت ویروسی را به میزان چشمگیر كاهش دهد.


                                                                                                                                                                 

به گزارش نما، متخصصان علوم پزشکی در انگلیس طی آزمایشاتی دریافتند: کیفیت ماسک هایی که اعضای کادر درمان استفاده می کنند می تواند در کاهش خطر ابتلای آنان به بیماری کووید ۱۹ تاثیر چشمگیری داشته باشد.

استفاده از ماسک هایی با کیفیت بالا موسوم به «FFP۳» می تواند تا ۱۰۰ درصد در برابر کروناویروس مصونیت ایجاد کند. ماسک های «FFP۳» کاملا متناسب بوده و بطور خاص برای فیلتر کردن ذرات ریز طراحی شده اند.

این درحالیست که با استفاده از ماسک های جراحی، احتمال آلوده شدن به کروناویروس در میان اعضای کادر درمانی که با افراد مبتلا در تماس مداوم هستند، بیشتر می شود.

طی سال گذشته مراکز درمانی و بیمارستانی از دستورالعمل های ملی پیروی کرده اند که تاکید می کند کادر درمان مگر در موارد محدود ملزم به استفاده از ماسک جراحی هستند. این ماسک ها اگرچه در برابر مایعات مقاوم هستند اما به نسبت نرم بوده و به منظورجلوگیری از ذرات معلق که می توانند در هوا بمانند و اکنون به عنوان منبع عفونت کروناویروس شناخته می‌شوند، مناسب نیستند.

به نقل از شبکه خبری بی بی سی، این مطالعه نشان داد که پرستاران و پزشکان بخش مراقبت از بیماران مبتلا به کووید-۱۹، ۴۷ برابر بیشتر از پرستاران در بخش های دیگر در معرض آلودگی قرار دارند.

منبع: ایسنا

۱۴۰۰/۴/۱۰

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...