نسخه چاپی

بایدها و نبایدهای نوشیدن آب در تابستان

بايدها و نبايدهاي نوشيدن آب در تابستان

پژوهشگر طب سنتی و متخصص فیزیولوژی بایدها و نبایدهای نوشیدن آب در تابستان را تشریح كرد.


به گزارش نما، مهدی میرغضنفری، پژوهشگر طب سنتی و متخصص فیزیولوژی در گفتگو با بهداشت نیوز درباره تدابیر طب سنتی نوشیدن آب اظهارداشت: برخی گمان می‌کنند هرچه بیشتر آب بنوشند سالم ترند در حالی که یک باور بسیار غلط در میان عموم مردم نوشیدن بی جا و بی رویه آب است.

وی افزود:‌برخی براین باورند که نوشیدن روزانه ۸ لیوان آب برای همه اشخاص مفید و یک اصل است اما این مطلب هیچ پایه و اساس علمی ندارد و منجر به آسیب رساندن به بدن می‌شود.

پژوهشگر طب سنتی و متخصص فیزیولوژی ادامه داد: نکته اصلی برای نوشیدن آب برای تمام افراد این است که اگر انسان تشنه شد آب را استفاده کند و اگر تشنه اش نبود نیاز نیست آب بخورد.

وی با بیان اینکه نوشیدن آب آدابی دارد، گفت: در دیدگاه طب سنتی همه حجم آب را یکجا باید سرنکشید چراکه یکجا نوشیدن آب به معده و کبد آسیب می‌رساند. همچنین آب را بمکید طوریکه که انگار که آب را می‌جوید و این عمل باعث می‌شود که دمای آب به دمای بدن نزدیک شود.

میرغضنفری یادآور شد: نوشیدن آب خیلی سرد، خصوصا در هوای گرم، به شدت معده و کبد را سرد می کند و هضم را مختل می‌سازد لذا توجه به این موضوع حائز اهمیت است.

 

وی تاکید کرد: در هوای گرم آب یخ نباید خورد و داخل آب یخ نباید انداخت و بهتر است آبی که در یخچال قرار گرفته نوشید اما بهتر است آب هم دمای محیط باشد. البته در طب سنتی برای افراد با مزاج گرم اجازه داده شده است یک مقدار از آب های خنک تر استفاده کنند.

۱۴۰۰/۴/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...