نسخه چاپی

هزینه سفر عمره مفرده اعلام شد

معاون سازمان حج و زیارت گفت: با توجه به برآورد قیمت ها، پایین ترین هزینه عمره دو میلیون و 100هزار تومان و بالاترین آن سه میلیون تومان است.

به گزارش نما به نقل از مهر، غلامرضا رضایی افزود: قیمت های هتل، حمل و نقل (بلیت هواپیما و آمد و رفت داخل عربستان) و تدارکات از ارکان اصلی تاثیر گذار برقیمت عمره مفرده است.
وی ادامه داد: قیمت هتل های استیجاری در عربستان نسبت به سال گذشته تغییری نداشته است اما به دلیل این که هزینه ها در سال های گذشته با ارز مرجع با نرخ یکهزار و 226 تومان پرداخت می شد که این رقم در سال جاری به دوهزار و 600 تومان رسید ه است از این رو قیمت سفر افزایش داشته است.

معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زیارت، درباره بلیت هواپیما نیز توضیح داد: در سال جاری بلیت هواپیما با 20 دلارافزایش نسبت به سال گذشته تهیه می شود.

وی افزود: جدول هزینه و تاریخ اعزام عمره گزاران 92-91 در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه 29 و30 آذرماه در جراید استانی برای ثبت نام زائران برای ماه های ربیع الاول و ربیع الثانی و جمادی الاول و جمادی الثانی چاپ و اعلام شد.

همچنین معاون رییس سازمان حج و زیارت با رد کاهش سهمیه عمره آن را شایعه ای دانست که برخی افراد غیر مسئول در رسانه ها مطرح کرده اند.

وی افزود: متقاضیان می توانند با مراجعه به گروه قیمتی که در جراید روزهای قبل اعلام شده است، ثبت نام کنند.

معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت ، ادامه داد: روز جمعه برای ثبت نام شهروندان تهرانی، کرجی و قمی و روز شنبه برای متقاضیان استان های خراسان رضوی، شمالی، جنوبی و استان مازندران اختصاص یافته است.

رضایی، علت این تقسیم استانی را کاهش بار اینترنتی ثبت نام بیان کرد و گفت: با این کار در ثبت نام متقاضیان تسهیل و زمان کمتری صرف می شود.

وی خاطر نشان کرد: در چهار ماه آینده (ماه های ربیع و جمادی) حدود 410هزار نفر در قالب بیش از یکهزار و 600 گروه به عمره اعزام می شوند.

معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت گفت: در مرحله دوم برای ماه های رمضان، رجب و شعبان با اعلام گروه های قیمتی جدید (متناسب با شرایط بازار) ثبت نام انجام خواهد شد.

۱۳۹۱/۱۰/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...