نسخه چاپی

استعفای نخست‌وزیر ایتالیا

عکس خبري -استعفاي نخست‌وزير ايتاليا

نخست وزیر ایتالیا پس از ۱۳ ماه، استعفای خود را به رئیس جمهوری این كشور تقدیم كرد و با این كار راه‌ را برای برگزاری احتمالی انتخابات در ماه فوریه سال آتی میلادی باز كرد

به گزارش نما به نقل از ایسنا، ماریو مونتی که کمیسیونر سابق اروپا محسوب می‌شد، یک سال قبل به عنوان نخست وزیر ایتالیا منصوب شد تا این کشور را از بحران اقتصادی خارج کند.

"جورجیو ناپولیتانو"، رئیس جمهوری ایتالیا نیز احتمالا در چند روز آینده پارلمان را منحل می‌کند و پیشتر نیز اعلام کرده بود که احتمالا زمان برگزاری انتخابات، ۲۴ فوریه سال ۲۰۱۳ میلادی است.

وی در یک اقدام غیر منتظره اعلام کرد که با رهبران تمام احزاب سیاسی اصلی شنبه رایزنی می‌کند تا در مورد گام‌های بعدی به بحث بپردازد. همچنین مونتی به فعالیت خود به عنوان نخست وزیر به صورت موقت ادامه می‌دهد.

رهبران اروپایی چون آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و حوزه مانوئل باروسو، رئیس کمیسیون اروپا نیز خواستار تداوم اصلاحات اقتصادی مونتی شده‌اند اما دو حزب اصلی ایتالیا اعلام کرده‌اند که مونتی باید از این مورد خود را بیرون بکشد.

مونتی که نامه استعفای خود را در جریان یک نشست در کاخ ریاست جمهوری تقدیم ناپولیتانو کرده بود، قرار است امروز در یک کنفرانس خبری دلیل استفعایش را اعلام کند.

همچنین براساس یک نظرسنجی که هفته گذشته صورت گرفت، مشخص شد که ۶۱ درصد مردم ایتالیا نمی‌خواهند مونتی به کار خود ادامه دهد.

استعفای مونتی درست زمانی صورت گرفت که تنها چند ماه به اتمام دوره نخست وزیری‌اش باقی مانده بود.

وی همچنین حمایت حزب راست میانه "مردم آزادی" سیلویو برلوسکنی، نخست وزیر سابق ایتالیا را هم در پارلمان اوایل ماه جاری از دست داد

۱۳۹۱/۱۰/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...