نسخه چاپی

هشدار مقامات فرانسوی درباره موج چهارم كرونا

وزیر بهداشت فرانسه ضمن اشاره به قدرت سرایت بالای نوع دلتای ویروس كرونا، هشدار داد تا پایان ماه جاری میلادی، موج چهارم همه‌گیری در این كشور رخ می‌دهد.

                                    

به گزارش نما، «الیویر وِران» وزیر بهداشت فرانسه عصر یکشنبه درباره حرکت کردن این کشور به سمت موج چهارم همه‌گیری ویروس «کووید۱۹» هشدار داد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وران با درخواست از مردم فرانسه برای تزریق هرچه سریعتر واکسن کرونا، گفت به دلیل سرعت انتقال بالای سویه دلتای این ویروس، احتمال وقوع موج چهارم این همه‌گیری در فرانسه تا پایان ماه جاری میلادی وجود دارد.

 

وی در صفحه توئیتر خود نوشت: «برای مدت پنج روز است که نرخ ابتلا نه تنها پایین نیامده بلکه در حال افزایش نیز هست. دلیل آن نیز سویه دلتای [ویروس کرونا] است که بسیار مُسری است».

 

وزیر بهداشت فرانسه افزود: «انگلیس مثال خوبی است که نشان می‌دهد موج چهارم در پایان ماه جولای ممکن است رخ دهد. ما باید با سرعت بیشتری واکسیناسیون را انجام دهیم».

 

این هشدار در حالی است که همه‌گیری ویروس کووید۱۹ در فرانسه تاکنون نزدیک به ۵ میلیون ۸۰۰ هزار نفر را به این بیماری مبتلا ساخته و جان ۱۱۱ هزار نفر را گرفته است.

 

پیش از این، «تدروس آدهانوم» مدیرکل سازمان جهانی بهداشت روز جمعه ضمن بیان این که گونه جهش‌یافته کرونا با نام «دلتا» که ابتدا در هند شناسایی شد به ۹۸ کشور راه یافته، هشدار داد «در دوره بسیار خطرناکی از همه‌گیری قرار داریم».

 

پیشتر «هانس کلوگه» مدیر منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت در اروپا نیز درباره موج جدیدی از همه‌گیری کرونا در این قاره هشدار داده بود. 

 

از زمانی که سازمان جهانی بهداشت تصمیم گرفت بجای نام کشورها از الفبای یونانی برای نامگذاری گونه‌های کرونا استفاده کند، نام کرونا دلتا در صدر اخبار قرار گرفت. نوع جهش‌یافته‌ دلتای ویروس کرونا با نام علمی B.۱.۶۱۷.۲ اولین بار در اکتبر ۲۰۲۰ در ایالت «مهاراشترای» هند دیده شد و به سرعت در سراسر هند و تمام دنیا پخش شد. به همین دلیل ابتدا این نوع ویروس، جهش هندی ویروس کرونا نامیده می‌شد.

                    

                       منبع: فارس

                

۱۴۰۰/۴/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...