نسخه چاپی

آغازمرحله‌دوم همه پرسی‌قانون‌اساسی‌مصر

مرحله دوم همه پرسی پیش نویس قانون اساسی مصر در هفده استان این كشور آغاز شد.

به گزارش نما، واحد مرکزی خبر به نقل از رویترز گزارش داد: مصری ها همزمان با آغاز رای گیری در ساعت هشت بامداد به وقت محلی برای شرکت در دومین و آخرین مرحله همه پرسی قانون اساسی جدید این کشور به پای صندوق رفتند.

دور نخست همه پرسی قانون اساسی مصر هفته گذشته برگزار شد و بر اساس نتایج غیررسمی ، پنجاه و هفت درصد مردم این کشور به قانون اساسی جدید رای مثبت دادند.

قرار است این همه پرسی تا ساعت نوزده به وقت محلی ادامه یابد.

براساس این گزارش مخالفان می گویند در دور نخست همه پرسی تخلفاتی صورت گرفته است اما مقامات ناظر بر برگزاری این همه پرسی اعلام کردند هیچ تخلف مهمی صورت نگرفته است.

مردم مصر حرف آخر را درباره پیش نویس می زنند

هماهنگ کننده کمیته روابط خارجی حزب آزادی و عدالت مصر گفت: مردم مصر حرف نهایی را درباره پیش نویس قانون اساسی می زنند.

ولید الحداد در گفتگو با شبکه تلویزیونی العالم گفت: بخش زیادی از مردم مصر روز شنبه گذشته در دور نخست همه پرسی شرکت کردند و بخش دیگری از این مردم امروز به پای صندوق های رای خواهند رفت و نظر خود را روشن خواهند کرد. یا این که به آن رای مثبت می دهند یا این که به زمان بیشتری برای گفتگو و بررسی ها نیاز خواهیم داشت. احزاب و گروه های سیاسی تنها می توانند نظر خود را درباره پیش نویس قانون اساسی اعلام کنند و موضع گیری نهایی در اختیار مردم است.

محمد سید احمد کارشناس سیاسی مصری هم در گفتگو با شبکه تلویزیونی العالم اعلام کرد بخش های مختلف جامعه مصر درباره پیش نویس قانون اساسی توافق ندارند.

حمدین صباحی نامزد سابق ریاست جمهوری مصر هم با رد پیش نویس قانون اساسی مصر گفت:در صورتی که توافق ملی در مصر رخ ندهد تنش ها در این کشور ادامه خواهد یافت.

۱۳۹۱/۱۰/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...