نسخه چاپی

چرا مردم آمریكا به سلاح گرم پناه برده اند؟

اساس اسناد منتشر شده پلیس ایالات متحده در سال 2011 حدود 11 میلیون سلاح گرم در این كشور به فروش رسیده است كه این رقم 14 درصد بیش از سال 2010 و 50 درصد بیش از سال 2002 است.

به گزارش نما به نقل از جهان، بنیاد ملی ورزش آمریکا با اشاره به این آمار معتقد است که مردم ایالات متحده مفهوم امنیت را تنها با خریداری سلاح گرم مترادف می دانند.

این موسسه با اشاره به این موضوع که بهترین راه برای بدست آوردن آمار واقعی فروش سلاح در ایالات متحده مراجعه به پرونده های مجوز حمل سلاح FBI است اعلام کرد که عدم ثبات اقتصادی در ایالات متحده در سال های گذشته سبب شده است تا مردم بیش از گذشته به نگهداری اسلحه برای حفظ اموال و محافظت از حریم شخصی خود روی بیاورند.



6.jpg


 در ادامه این گزارش آمده است که نظرسنجی ها از مردم آمریکا نشان می دهد که تنها 26 درصد از مردم از ممنوعیت حمل سلاح استقبال می کنند این در حالی است که آمارهای 50 سال پیش نشان می دهد که در آن زمان بیش از 60 درصد آمریکایی ها مخالف حمل سلاح بودند.

این گزارش اعلام می کند که مرگ ومیر ناشی از سلاح گرم جز 15 عامل اصلی مرگ و میر در ایالات متحده است و انجمن های مخالف حمل سلاح بارها و بارها تکرار کرده اند که افزایش سلاح به معنی افزایش جرم است.

در گزارش این موسسه آمده است اگر طول هر سلاح موجود در آمریکا را معادل دو پا(60سانتی متر) در نظر بگیریم می توانیم 4090 مایل (6544کیلومتر) سلاح را به صورت ممتد پشت سر هم قرار دهیم و این مسافت دو بار طولانی تر از رودخانه می سی سی پی و 17280 ساختمان معذوف ایمپایر استیت است.

مشهور است که یاماموتو دریاسالار معروف ژاپنی در زمان جنگ جهانی دوم گفته است : " ما نمی توانیم به ایالات متحده تجاوز کنیم چرا که پشت هر ساقه علفی در این کشور یک اسلحه قرار دارد."

چندی پیش یکی از مشاوران رئیس جمهور آمریکا مدعی شده بود که آمار جرم و جنایت ناشی از حمل سلاح گرم در آمریکا در حال کاهش است ولی با وقوع دو حادثه مرگبار کلرادو و سندی هوک در آمریکا دولت این کشور برای محدود کردن حمل سلاح زیر فشارهای شدیدی قرار گرفته است و دولت مردان برای تلطیف افکار عمومی به ژست مخالفان حمل سلاح روی آورده اند.

۱۳۹۱/۱۰/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...