نسخه چاپی

مصرف سوخت در آمریكا به بالاترین رقم طی ۷ سال گذشته رسید

مصرف سوخت در آمريکا به بالاترين رقم طي ? سال گذشته رسيد

افزایش مصرف سوخت در آمریكا به همراه افزایش محدود عرضه از طرف بزرگترین تولیدكنندگان دنیا باعث افزایش قیمت سوخت به بالاترین رقم از ۲۰۱۴ شده است.

به گزارش نما ،به نقل از بلومبرگ، مصرف بنزین در آمریکا در هفته منتهی به تعطیلات روز استقلال این کشور به بالاترین رقم از سپتامبر 2019 رسیده است و نشانه‌هایی از بهبود سطح مسافرت‌ها دیده می‌شود.

 طبق گفته پاتریک دیهان، سرپرست تحقیقات نفتی در شرکت فناوری گسبادی، تقاضا برای سوخت در هفته منتهی به دوم جولای تا 9.6 میلیون بشکه در روز افزایش یافته که بالاترین رقم از ششم سپتامبر 2019 است. اداره اطلاعات انرژی آمریکا گزارش مصرف سوخت در این کشور را در روز پنجشنبه اعلام می‌کند.

 این رقم بر افزایش شدید سفرها و بازگشت مردم به جاده ها و آسمان در یکی از بزرگترین مصرف‌کنندگان سوخت در جهان به دنبال برداشته شدن محدودیت‌های کرونایی تاکید می‌کند. این افزایش مصرف به همراه افزایش محدود عرضه از طرف بزرگترین تولیدکنندگان دنیا باعث افزایش قیمت سوخت به بالاترین رقم از 2014 و به صدا در آمدن زنگ‌های خطر در واشنگتن شده است.

 اندی لیپو، رئیس شرکت لیپو اویل در هیوستون می‌گوید:«میزان رانندگی در تعطیلات به دنبال بازگشایی اقتصاد و ادامه واکسیناسیون کرونا افزایش یافته است. به نظر من تقاضا برای سوخت در چهارم جولای به سطح قبل از بحران کرونا بازگشته و در ادامه تابستان 3 تا 4 درصد کمتر از قبل از کرونا خواهد بود».

 مصرف بنزین در آوریل سال گذشته میلادی و در اوج محدودیت‌های کرونایی تا 5.3 میلیون بشکه در روز کاهش یافته بود.

 افزایش تقاضا به همراه عدم توافق تولیدکنندگان اوپک پلاس برای افزایش تولید باعث افزایش قیمت بنزین شده است. قیمت بنزین در هیوستون در روز سه‌شنبه به بالاترین رقم طی 4 ماه گذشته رسید. متوسط قیمت خرده فروشی بنزین در آمریکا بیش از 6 سنت در هر گالن از نوزدهم ژوئن افزایش یافته و به 3.13  دلار در هر گالن رسیده است. این بالاترین رقم برای قیمت بنزین از 2014 گزارش شده است.

تسنیم 

۱۴۰۰/۴/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...