نسخه چاپی

استقرار پلیس مسلح در مدارس آمریكا

در پی كشته شدن ۲۰ كودك در جریان تیراندازی در مدرسه‌ای در ایالت كنتیكت آمریكا، بزرگترین لابی حامی سلاح در این كشور درخواست كرد تا پلیس مسلح در تمامی مدارس آمریكا مستقر شود

به گزارش نما به نقل از ایسنا، "انجمن ملی سلاح" که طرفدار استفاده شهروندان آمریکایی از سلاح است به دلیل قتل عام جمعه گذشته در مدرسه سندی هوک ایالت کنتیکت آمریکا به شدت تحت فشار قرار گرفته است.

با این حال این انجمن که بزرگترین لابی‌ حامی حمل سلاح در آمریکاست، اعلام کرد که هیچ تمایلی برای اعلام قوانین سخت‌ و شدید علیه حمل سلاح ندارد.

"وین لاپیر"، مدیر این انجمن در اولین اظهار نظر عمومی خود از زمان تیراندازی در مدرسه ابتدایی گفت: تنها چیزی که می‌تواند جلوی یک مرد بد با اسلحه را بگیرد یک مرد خوب با اسلحه است. من امروز از کنگره می‌خواهم تا به سرعت اقدامی انجام دهد و ماموران مسلح پلیس را در مدارس تمام ایالات آمریکا مستقر کند.

لاپیر همچنین اعلام کرد که این انجمن می‌تواند در امر آموزش تیم‌های امنیتی برای مدارس به پلیس کمک کند و با معلمان و والدین دانش آموزان در خصوص ارتقای اقدامات امنیتی همکاری داشته باشد.

وی همچنین رسانه‌ها و سیاستمداران آمریکا را به بد و اهریمنی جلوه دادن مالکان سلاح متهم کرد.

تیراندازی مرگبار جمعه گفته گذشته در مدرسه ابتدایی سندی هوک جدیدترین این رویدادها در آمریکا در سال جاری میلادی به شمار می‌رود که باعث شد تا باراک اوباما، ریاست جمهوری این کشور تمام توان خود را برای حمایت از احیا کردن ممنوعیت حمل و مالکیت سلاح تهاجمی به کار ببندد.

در سال ۲۰۰۹ تخمین زده شد که ۳۱۰ میلیون سلاح در آمریکا وجود دارد به عبارتی برای هر شهروند یک سلاح و مردم آمریکا ۲۰ برابر سایر کشورهای توسعه یافته جهان به دلیل تیراندازی با سلاح کشته می‌شوند.

با این حال، لابی NRA معتقد است که مالکیت سلاح مشکل نیست.

لاپیر در این باره گفت: پنج سال پیش در جریان تیراندازی خوابگاه دانشگاه ویرجینیا که ۳۲ تن کشته شدند، من اعلام کردم که باید در هر مدرسه‌ای ماموران امنیتی مسلح مستقر شوند. اما رسانه‌ها مرا مسخره کردند. اگر در مدرسه سندی هوک ماموران امنیتی حضور داشتند آیا تیراندازی می‌توانست کودکان را قتل عام کند؟

۱۳۹۱/۱۰/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...