نسخه چاپی

تاكتیك‌ خلاقانه‌ ایران برای دور زدن تحریم‌

خبرگزاری رویترز با اشاره به افزایش میزان فروش نفت ایران طی ماه‌های اخیر نوشت: ایران تاكتیك‌های خلاقانه‌ای برای دور زدن تحریم‌ها دارد.

به گزارش نما، جهان به نقل از رویترز با اشاره به افزایش میزان فروش نفت ایران طی ماه‌های اخیر نوشت: ایران تاکتیک‌های خلاقانه‌ای برای دور زدن تحریم‌ها دارد.

در مقایسه با نیم سال اول سال 2012، میانگین صادرات نفت ایران از ماه جولای به طور ماهانه افزایش پیدا کرده است.

براساس آمارهای منتشر شده یک شرکت که در انتقال نفت ایران مشارکت دارد، ایران به طور میانگین ماهانه از جولای تا اکتبر 684 هزار تن نفت فروخته است که نسبت به ماه‌های ژانویه تا ژوئن که 636 هزار تن بوده افزایش داشته است.

این میزان فروش نفت، ماهانه 410 میلیون دلار ارز آوری برای ایران داشته است. اما درآمد ماه اوت ایران بیش از دوبرابر این آمار بود و به جبران بخشی از درآمدهای نفتی ایران که از ماه جولای کم شده بود کمک زیادی کرد.

براساس اطلاعات منابع آگاه، انتقال کشتی به کشتی، تخلیه و بارگیری در بنادر و ترکیب نفت ایران با دیگر سوخت‌ها برای از بین بردن منشا صادرات نفت از مهم‌ترین تاکتیک‌های واسطه‌های ایران برای فروش نفت است.

ابتکاری جدید برای جلوگیری از قاچاق طلا

روز گذشته هم، معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: در گذشته و قبل از افزایش قیمت‌ها قاچاق طلا برعکس حالا بود و طلا به کشور قاچاق می‌شد اما درحال حاضر روند کاملا تغییر کرده و طلا از کشور خارج می‌شود که این خروج طلا به صورت شمش است.

مهدی ابویی اظهار کرد: برای جلوگیری از قاچاق طلا چیپ‌های بسیار کوچکی طراحی کرده‌ایم که روی طلاهای ساخته و وارد شده نصب می شود.

وی گفت: در حال حاضر این چیپ‌ها روی برخی تولیدات داخلی در حال نصب است. تا چند وقت آینده به دنبال آن هستیم تا روی طلاهای وارداتی و همچنین تولید داخلی این چیپ‌ها را نصب کنیم.

معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تصریح کرد:‌ این چیپ‌ها با چشم قابل رویت نیستند و با دستگاه‌های الکترونیکی مرتبط قابل خواندن هستند و تا زمانی که ذوب و به شمش تبدیل نشوند از بین نمی‌روند.

ابویی همچنین گفت: طرح شبنم و ایران کد یکی از راه‌های جلوگیری از قاچاق کالاست و تا زمانی که مردم در این راه دست‌اندرکاران را یاری کنند نمی توانیم از ورود کالای قاچاق و بی کیفیت جلوگیری کنیم.

وی با تایید این که در بازار، دلار تقلبی وجود دارد، گفت: مردم و متقاضیان طلا باید بسیار هوشیار باشند و دلار تقلبی را از بازار آزاد خریداری نکنند.

۱۳۹۱/۱۰/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...