نسخه چاپی

اقداماتی برای رفع تنش آبی در بیرم لارستان صورت گرفت

اقداماتي براي رفع تنش آبي در بيرم لارستان صورت گرفت

تحمل گرمای بالای ۴۷ درجه برای مردم بخش بیرم لارستان به دلیل كاهش و افت محسوس فشار آب سخت است كه شركت آب و فاضلاب استان فارس و این شهرستان اعلام كردند اقداماتی برای رفع مشكل انجام داده‌اند.

به گزارش نما ،مدیر آب و فاضلاب شهرستان لارستان در این زمینه گفت: اقدام هایی ظرف روزها و هفته های گذشته در بخش بیرم و برای رفع تنش آبی در برخی روستاهای آن انجام شده که تا حدودی موجب رضایتمندی مردم شده است.

براساس مطلب دریافتی ایرنا،‌عبدالمهدی میرپور بیان کرد: بازسازی و ترمیم افزون بر ۲ هزار و ۲۰۰ متر از شبکه های فرسوده به منظور کاهش میزان هدر رفت آب و افزایش میزان کمی و کیفیت آب شرب در شهر بیرم و برخی مناطق آن از جمله مهمترین این اقدام ها بوده است.

او گفت: با این اقدام فنی و عمرانی که با هزینه ای افزون بر چهار میلیارد ریال انجام شد، لوله های از جنس پلی اتلین با قطرهای ۶۳، ۷۵ و ۹۰ میلیمتری جایگزین شبکه های فرسوده شد.

وی بیان کرد: با انجام این اقدام و بهره برداری از آن میزان هدر رفت آب در روستای بالاده تا حد قابل ملاحظه ای بهبود یافت و بیش از ۶۰۰ خانوار این روستا نیز از  آب سالم، بهداشتی و با کیفیت برخوردار شدند.


رفع مشکل افت فشار آب شبکه آبرسانی روستای آبکنه

مدیر آب و فاضلاب شهرستان لارستان همچنین گفت: با افزایش ظرفیت یک ایستگاه پمپاژ در روستای آبکنه این بخش نیز تا حدود زیادی مشکل کمبود و افت شدید آب در این منطقه نیز رفع شد و وضعیت تامین آب شرب سالم تا حدودی بهبود یافت.

میرپور ادامه داد: با توجه به افزایش ساخت‌وسازها در روستای آبکنه بخش بیرم و توسعه خدمات آبرسانی ناشی از افزایش تعداد مشترکان و همچنین آغاز فصل گرم سال، مصرف آب در این روستا افزایش قابل توجهی یافته و منجر به کاهش افت فشار آب در شبکه های توزیع در این روستا شده بود.

وی گفت: برخی عملیات فنی و عمرانی از جمله تعویض و ترمیم شبکه و همچنین الکتروپمپ و جایگزینی پمپ جدیدی با توان ۲ برابر پمپ سابق (٣٠ کیلووات) انجام شد.

میرپورادامه داد: همچنین نصب شیرهای رانش و مکش ، نصب تابلوی راه‌انداز ( VSD ) برای پمپ جدید و تعویض کابل‌های برق اقدام به بهبود فشار آب در شبکه های آبرسانی این روستا شد.

وی بیان کرد: با انجام این عملیات همچنین میزان پمپاژ آب از ٣٠٠ متر مکعب در شبانه روز به ٤٣٠متر مکعب در طول ۲۴ ساعت افزایش یافت که البته قابلیت افزایش پمپاژ تا ۶۰۰ متر مکعب نیز وجود دارد و در آیننده ای نزدیک این مهم نیز اجرایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه انجام این کارهای فنی و بازسازی ها نیز اعتباری افزون بر ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال هزینه در پی داشت.

مدیر آب و فاضلاب شهرستان لارستان اعلام کرد کرد که البته اقدام هایی که برای رفع مشکل کمبود و افت شدید منابع آبی در بخش بیرم انجام شده برای کوتاه مدت است و بدون شک همچنان بهترین راهکار و مهمترین اقدام برای حل این چالش بزرگ و مهمترین دغدغه مردم همچنان اجرای طرح آبرسانی از طریق سد سلمان است.

میرپور اضافه کرد: مطالعات فاز نخست این طرح به اتمام رسیده و با پیگیری مسئولان و مقامات اجرایی استانی و شهرستان تلاش می شود که عملیات اجرایی آن نیز به زودی آغاز شود.

طرح انتقال آب از سد سلمان علاوه بر بخش بیرم سه بخش دیگر جویم، بنارویه و صحرای باغ لارستان را نیز شامل می شود.

بخش بیرم با جمعییتی حدود ۱۵ هزار نفر از توابع شهرستان لارستان در جنوب استان فارس واقع است.

شهرستان لارستان با جمعیتی حدد ۲۳۰ هزار نفر در فاصله ۳۸۷ کیلومتری شیراز قرار دارد.

ایرنا 


۱۴۰۰/۴/۱۶

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...