نسخه چاپی

وزیر نفت دولت آینده چه اولویت‌هایی را باید دنبال كند؟

وزير نفت دولت آينده چه اولويت‌هايي را بايد دنبال کند؟

یك عضو كمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاكید كرد: برنامه ریزی برای فروش نفت، صدور خدمات فنی، ساماندهی وضعیت پالایشگاه ها، تحول در وضعیت نیروهای صنعت نفت و پژوهش و نوآوری در صنعت نفت از جمله اولویت هایی است كه باید از سوی وزیر نفت دولت آتی دنبال شود.

به گزارش نما ، هادی بیگی نژاد در گفت وگو با ایسنا، درباره اولویت هایی که باید در وزارت نفت دولت آینده دنبال شود، بیان کرد: بنده با توجه به تجربه یکساله خود که به صورت عملیاتی با این وزارت خانه در ارتباط بودم و در جلسات مختلف حضور یافته و با مسائل و مشکلات این صنعت آشنایی پیدا کردم به چندین اولویت اشاره می کنم. اولین مسئله بحث فروش نفت است‌ که وزیر نفت دولت آینده هم باید برای فروش نفت راهکار و برنامه داشته باشد و هم بداند که از چه طریقی آن را اجرایی کند.

وی در ادامه اظهار کرد: از سوی دیگر وزیر نفت آینده باید با بالا بردن ارزش افزوده محصولات پتروشیمی برای کشور ثروت آفرینی کند. ساماندهی پالایشگاه ها باید در اولویت قرار گیرد، امروز پالایشگاه های ما در معرض ورشکستگی قرار دارند و با مشکلات جدی روبرو هستند که باید برنامه تخصصی برای حل مشکلات این حوزه دنبال شود.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: صادرات خدمات فنی از دیگر مسائلی است که باید در دولت آتی با جدیت دنبال شود. باید به کشورهایی که روابط سیاسی خوبی داریم نظیر ونزوئلا و سوریه، خدمات فنی صادر کنیم و از این طریق برای کشور درآمدزایی داشته باشیم. ساماندهی نیروی انسانی در وزارت نفت از دیگر مواردی است که باید در دولت آتی به آن توجه شود. امروز نیروها در وزارت نفت هم از لحاظ مالی و هم از لحاظ ساختاری با مشکلاتی مواجه هستند و باید یک تحول در این حوزه صورت گیرد.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد: نکته بعدی که باید در اولویت وزیر نفت دولت آینده قرار گیرد بحث پژوهش و نوآوری است. باید نیازهای صنعت نفت با تکنولوژی روز جلو رفته و مرتفع گردد. روابط مالی در وزارت نفت از دیگر مواردی است که وزیر نفت باید برای ساماندهی آن طرح داشته باشد. توجه به افت تولید در پارس جنوبی و برنامه ریزی برای ارتقای تولید در این بخش و همچنین بحث جمع آوری گازهای فلر از دیگر مواردی است که باید با برنامه در دولت آتی دنبال شود.

بیگی نژاد در پایان با بیان اینکه وزیر نفت کارآمد باید در هرکدام از این حوزه ها از افراد متخصص و کارآمد استفاده کند و به آن ها مسئولیت دهد و سپس نتیجه عملکرد را دنبال کند، تصریح کرد: وزیر نفت خودش باید به عنوان یک وزیر در جایگاه بالاتر بایستد و بتواند با مدیریت صحیح نظارت داشته باشد. تجربه ثابت کرده که اگر وزیر شخصا خودش را درگیر هرکدام از این حوزه ها کند از سایر بخش ها غافل شده و به وزارت نفت ضربه وارد می شود. باید از افراد متخصص برای پیشبرد هر یک از این اهداف استفاده کرد و وزیر نیز توانایی مدیریت آن ها را داشته باشد.

۱۴۰۰/۴/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...