نسخه چاپی

می‌توانیم روزانه ۵۰۰ هزار نفر را واكسینه كنیم/ لزوم بازگشایی مدارس

رئیس‌جمهور گفت: این آمادگی وجود دارد كه روزانه ۵۰۰ هزار نفر از مردم واكسینه شوند و این امر، امید بسیار و همچنین مصونیت ایجاد می‌كند.

                             

به گزارش نما، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز (شنبه) در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا،گفت: حدود ۱۷ ماه است که مردم ما گرفتار این ویروس خطرناک هستند. متاسفانه در سال جدید با ورود ویروس های خطرناکی که از کشورهای دیگر وارد ایران شد، مواجه شدیم. البته آن مقطع از غرب کشور و عراق وارد شد و ویروس انگلیسی بود و ماه‌های اخیر گرفتاری ما از ویروس هندی است که از مرزهای شرقی وارد کشور شده است.

وی افزود: همه تلاش ها این بود، این ویروس ها در استان های شرقی و جنوبی کشور محبوس بمانند و جلوی سرایت آنها را به داخل کشور بگیریم و البته تلاش زیادی شد و تاخیر هم انجام شد اما متاسفانه در عین حال این ویروس به استان‌های جنوبی و شرقی اکتفا نکرد و وارد عمق کشور شده است. استانها متفاوت هستند، اما در مجموع شرایط، شرایط نامناسب تری نسبت به هفته های گذشته است. 

رئیس‌جمهور اظهار داشت: امروز در آمار و ارقام دیدیم بیماران سرپایی، به سرعت رو به افزایش هستند و معمولا افزایش سرپایی ها در بیمارستان، علامتی برای افزایش بستری ها است و بستری ها هم خدایی ناکرده گاهی علامت برای فوتی ها می شود. آنچه که در آمار و ارقام امروز مشاهده کردیم، نکته مثبت این بود که معمولا در استان هایی که ویروس هندی وارد شده، فاصله بین ابتلا و بستری و بستری و فوت زیاد است.

روحانی تصریح کرد: این نقطه بسیار مثبتی است. متاسفانه مردم علی رغم ابتلا و گرفتاری، هم بخاطر تجهیزات و امکانات و هم مراقبت های ویژه و تجربه بیشتری که اندوخته شده است به حمدالله در مرگ و میر شرایط بهتری از گذشته داریم. البته واکسن هم موثر است و اگر واکسن ها توسعه پیدا کند شرایط بهتری خواهیم داشت. 

وی تصریح کرد: علی الظاهر با همه تمهیدات در برخی استان ها به پیک پنجم وارد و در برخی استان ها نزدیک شدیم. گرچه این پیک هنوز سراسری نیست و می توان جلوی گسترش آن را گرفت اما به تلاش همگانی در سراسر کشور نیاز دارد و تست‌ها باید به صورت طبیعی افزایش پیدا کند و پروتکل ها باید دقیق تر اجرا و عملیاتی شود و مقرراتی که نسبت به مناطق قرمز و نارنجی هست باید مورد مراعات قرار گیرد و پایش ها باید بیشتر شود.

رئیس‌جمهور گفت:  این آمادگی وجود دارد که روزانه ۵۰۰ هزار نفر از مردم واکسینه شوند و این امر، امید بسیار و همچنین مصونیت ایجاد می‌کند.

روحانی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در بحث آموزش دچار یک عقب‌ماندگی دوساله شده‌ایم، تاکید کرد: باید برای بازگشایی مدارس خودمان را آماده کنیم. معلمین، راننده‌های سرویس و مستخدمین باید واکسینه بشوند.

وی اظهار داشت: مدارس عامل انتقال کرونا نیستند و در مدرسه نباید از انتشار ویروس نگران باشیم.

رئیس جمهور گفت: باید دانشجویان و اساتید واکسینه شوند تا دانشگاه هر چه سریع‌تر بازگشایی شود.

                    

                       منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

                

۱۴۰۰/۴/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...