نسخه چاپی

افزایش فعالیت القاعده در لبنان

روزنامه السفیر از افزایش فعالیت شبكه القاعده در لبنان خبر داد و نوشت: برخی كشورهای غربی از افزایش نقش عناصر القاعده ابراز نگرانی كرده‌اند.

به گزارش نما به نقل از فارس، منابع امنیتی لبنانی به روزنامه السیفیر گفتند که تغییری جدی در دیدگاه آمریکا درباره وضعیت سوریه یا دستکم سرآغاز تغییری وجود دارد و برخی از مسئولان امنیتی لبنان اشاره می‌کنند که برخی از کشورهای غربی با نگرانی زیادی افزایش نقش "جهادی‌های" نزدیک به شبکه القاعده در درون افراد مسلح سوری و درصدر آنها جبهه النصره را دنبال می‌کنند.

به گفته این منابع؛ هسته‌های شبکه القاعده در اراضی لبنان فعال شده‌اند و فعالیت آنها به تسهیل رفتن جنگجویان به سوریه محدود نمی‌شود بلکه زیر نظر گرفتن برخی شخصیت‌های لبنانی طرفدار دمشق یا افرادی را که عناصر القاعده را تعقیب می‌کنند، شامل می‌شود و این هسته‌ها افراد یاد شده را در فهرست ترور قرار می‌دهند.

این منابع تصریح کردند: نگرانی از گسترش القاعده، برخی مسئولان غربی را به طرح سولات زیادی از همتایان لبنانی خود درباره اوضاع سوریه در صورت سقوط بشار اسد رئیس جمهوری این کشور واداشته است اما پاسخ‌های معینی به این سوالات داده نشده است زیرا ابهام و خطر اوضاع بیش از گذشته افزایش می‌یابد و خطر علیه سوریه نیست بلکه علیه لبنان نیز می‌باشد.

۱۳۹۱/۱۰/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...