نسخه چاپی

از شایعه تا واقعیت پر شدن ظرفیت سردخانه‌های سیستان و بلوچستان

مدیركل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان در مورد خبر منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر پُر شدن سردخانه بیمارستان‌های استان توضیحاتی داد.

                                 

به گزارش نما، علیرضا شهرکی مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: خبر پر شدن سردخانه‌ها به دلیل افزایش آمار فوتی مبتلایان به کرونا صحت ندارد و میزان مرگ و میر این ویروس به اندازه‌ای نیست که سردخانه‌ها در سطح استان پر شوند.

وی افزود: اگر رعایت دستورالعمل های بهداشتی به ۸۰ درصد در سیستان و بلوچستان برسد  ویروس جهش یافته در استان کنترل خواهد شد و مقابله با آن ممکن می‌شود.


مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان با بیان اینکه طی روزهای اخیر حجم قابل توجهی به مراکز واکسیناسیون مراجعه کردند از این رو انجام این فرایند در مراکز تسریع خواهد شد افزود: همچنین مراکز واکسیناسیون در شهرهای زابل و ایرانشهر افزایش خواهد یافت.

وی خاطرنشان کرد: روند بیماری با توجه به اطلاعاتی که داریم کنترل و شرایط تثبیت شده اما نگرانی بابت مرگ و میر بیماران بد حال کرونایی وجود دارد.

شهرکی با بیان اینکه همچنان ممنوعیت تردد درون شهری در ساعات ۲۲ تا سه‌ شب برقرار است تصریح کرد: مردم نیز سعی کرده در سطح شهر جز در موارد ضروری حضور نداشته باشند و تمام دستورالعمل های بهداشتی مثل ماسک و دستکش را رعایت کنند.

وی تصریح کرد: در مرزها محدودیت‌های سختگیرانه‌ای برای مقابله با ویروس کرونا اتفاق افتاده و ترددهای مرزی به مرز صفر رسیده مگر در بخش‌های تجارت که آن هم با کنترل‌های کامل در جدار مرز داخل خاک کشورمان و با منفی شدن تست کرونا آنان انجام می‌شود.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان افزود: امیدواریم با کاهش ارتباطات میان مردم، قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا در استان خیلی زود به شرایط ایمنی از جهت همه‌گیری این ویروس خطرناک و سلامتی مردم دست پیدا کنیم.

وی ادامه داد: توصیه به همگان این است که رعایت دستورالعمل های بهداشتی را داشته باشند در غیر این‌صورت با هماهنگی دستگاه قضایی و نظارتی اقدام به پلمب واحدهای نظارتی هم خواهد شد.

                    

                       منبع: باشگاه خبرنگاران

                

۱۴۰۰/۴/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...