نسخه چاپی

هراس آمریكا از عملیات تلافی جویانه در عراق و سوریه

طی روزهای خیر در چندین نوبت مواضع نظامیان آمریكایی در عراق هدف حملات راكتی و پهپادی قرار گرفته است.

                             

به گزارش نما، هفته گذشته پایگاه نظامیان آمریکایی در نزدیکی فرودگاه اربیل در منطقه کردستان عراق هدف حمله راکتی و پهپادی قرار گرفت.

 

علاوه بر این پایگاه «التوحید» در سفارت آمریکا در بغداد، پایگاه «عین الاسد»، در استان الانبار و پایگاه نظامیان آمریکایی در نزدیکی سکوی نفتی «العمر» در استان «دیرالزور» سوریه، هدف حمله قرار گرفتند.

این حملات در حالی صورت می‌گیرد که پیش از این جنگنده‌های آمریکا مناطقی را در مرز عراق و سوریه هدف قرار دادند و این حمله به شهادت ۴ تن از اعضای سازمان حشد الشعبی منجر شد.

 

پایگاه «عرب ویکلی» در گزارشی به بررسی این حملات پرداخته و می‌نویسد «آمریکا شاهد تهدیدهایی جدی در عراق و سوریه است، اما مطمئن نیست که باید چه اقدامی را انجام دهد.»

 

این گزارش می‌گوید «واشنگتن هنوز یک راهبرد مشخص و یک اراده سیاسی که به این حملات از سوی گروه‌های عراقی بپردازد، اتخاذ نکرده است.»

 

پنتاگون اخیرا گفته که عمیقا نگران حملاتی است که در عراق و سوریه علیه نظامیان آمریکایی صورت گرفته است.

 

مقرهای دیپلماتیک و نظامی آمریکا در عراق و سوریه در حملات راکتی و پهپادی هدف قرار گرفته و ۱۴ راکت به سمت پایگاه «عین الاسد» شلیک شد.

 

این گزارش در ادامه می‎افزاید که گروه‌های عراقی مصمم به تلافی حمله آمریکا به مرز عراق و سوریه هستند که به شهادت ۴ نفر از اعضای حشد الشعبی منجر شد.

 

«عرب ویکلی» در ادامه با اشاره به تشدید حملات علیه نیروهای آمریکایی در عراق، می‌نویسد «برخی از این حملات توسط گروه‌های ناشناخته‌ای انجام شده که خواستار خرج نظامیان آمریکایی هستند.»

 

این گزارش می‎افزاید «حشد الشعبی مصمم به انتقام از آمریکا به دلیل حمله به مرز عراق و سوریه است.»

                    

                       منبع: میزان

                

۱۴۰۰/۴/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...