نسخه چاپی

چرا كری تحریم ایران را نادیده می​گیرد؟

بر اساس مستندات افشا شده جان كری، گزینه اصلی تصدی پست وزارت امور خارجه آمریكا ثروتمندترین عضو سنای آمریكاست كه بر اساس برآوردها ثروت وی به حدود 198.65 میلیون دلار می رسد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، بر اساس این مستندات جان کری همچنین در شرکت های متهم به نقض تحریم ها علیه ایران سرمایه گذاری کرده است.

یکی از این شرکت ها شرکت پتروبراس نام دارد که یک شرکت برزیلی فعال در حوزه نفت و گاز است. بر اساس اطلاعات افشا شده، کری سرمایه ای بالغ بر 150 تا 350 هزار دلار در این شرکت دارد. بر اساس گزارشی که کمیته تحقیق کنگره در سال 2009 منتشر کرد، از سال 1999، شرکت پتروبراس «سرمایه گذاری عمده ای در بخش انرژی ایران انجام داده است».
همچنین در سال 2010 کنگره آمریکا این شرکت را در لیست شرکت های ناقض تحریم ها علیه ایران قرار داد.

بر اساس این گزارش اخیرا 50 عضو کنگره آمریکا از هر دو حزب فهرستی از نام شرکت های ناقض قانون تحریم ایران را برای رئیس جمهور آمریکا ارسال کرده اند. در میان شرکت هایی که اسم آنها در فهرست ارسالی کنگره وجود دارد، نام شرکت پتروبراس نیز به چشم می خورد.

پیش تر سوزان رایس نماینده آمریکا در سازمان ملل به عنوان گزینه احتمالی برای تصدی پست وزارت خارجه آمریکا مطرح شده بود. وی نیز با اتهامات مشابهی مواجه شد. واشنگتن پست طی گزارشی اعلام کرد نماینده آمریکا در سازمان ملل و همسرش سهام شرکت هایی را در اختیار دارند که تا همین اواخر به معاملات خود با ایران ادامه داده اند.

این گزارش افزود نماینده آمریکا در سازمان ملل 50 تا 100 هزار دلار سهام شرکت نفتی شل را در اختیار دارد. رایس و همسرش همچنین 15 هزار تا 50 هزار دلار از سهام شرکت نفتی انی ایتالیا را در اختیار دارند

۱۳۹۱/۱۰/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...