نسخه چاپی

تركیه ۱۳ روز آب را به روی حسكه بست

منابع سوری با اشاره به اقدام تركیه در بستن آب به روی ساكنان حسكه در شمال سوریه به تلاش‌های نهادهای دولتی و هلال احمر و سازمان‌های بشردوستانه برای تامین آب ساكنان پرداخته است.

                                 

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری سوریه(سانا)، یک منبع سوری اعلام کرد که مواضع داعش در صحرای حماه و دیرالزور هدف قرار گرفته است.

 

همزمان نیروهای ارتش سوریه به عملیات در صحرای شرقی حماه و نیز الرقه به منظور کشف مخفیگاه‌های داعشی و انهدام آنها ادامه دادند.

 

در حومه حماه و ادلب هم ارتش سوریه مواضع تروریست‌ها را زیر آتش سنگین قرار داد.

 

ترکیه  ۱۳ روز  آب را به روی حسکه بست

 

ارتش سوریه مواضع تروریست‌های جبهه النصره را در «سهل الغاب» در شمال غربی حماه زیر آتش گرفت.

 

مواضع تروریست‌ها در حومه جنوبی ادلب هم هدف حملات راکتی ارتش سوریه قرار گرفت.

 

تداوم اقدامات ترکیه علیه سوری‌ها

 

منابع محلی سوری در عفرین در حومه حلب که تحت اشغال ترکیه است اعلام کردند که در حالی که آب آشامیدنی در این شهر پیدا نمی شود، نیروهای ترکیه دریچه سد« ۱۷ آوریل» را گشوده و از طریق کانال‌هایی که ایجاد کرده‌اند، آب را به سمت اراضی ترکیه به منظور پر کردن سد «الریحانیه» در «لواء اسکندرون»، هدایت کرده‌اند.

 

این منابع اعلام کردند که اشغالگران ترکیه ۳۲ میلیون مترمکعب آب سد۱۷ آوریل را دزدیده‌اند.

 

همزمان با آن به علت متوقف کردن انتقال آب از ایستگاه «علوک» از سوی نیروهای ترکیه، مردم استان حسکه برای تامین آب خود با مشکل روبرو هستند.

 

«حسن الشمهود» از مسئولان محلی امور آب حسکه گفت: روند تهیه آب شرب ساکنان ادامه دارد و سازمان‌های دولتی با همکاری سازمان‌های بین المللی بشردوستانه و هلال احمر سوریه و جمعیت‌های خیریه، اقداماتی در این زمینه به عمل آورده‌اند.

 

وی افزود: ۱۳ روز است که انتقال آب از ایستگاه علوک قطع شده است.نهادهای دولتی با همکاری شماری از سازمان‌های بشردوستانه بین المللی و هلال احمر سوریه و شماری از انجمن های خیریه همچنان به توزیع مستقیم آب شرب و پرکردن مخازن آب در خیابان‌های شهر حسکه و محله‌های اطراف آن ادامه می‌دهند.

 

به گفته وی، کلیسای ارتدوکس رومی انطاکیه همچنین با اعزام شماری از تانکرها با ظرفیت حمل ۱۵ هزار لیتر آب روزانه به شهر حسکه وارد عمل شد.شماری از انجمن‌های خیریه نیز اقداماتی در این زمینه انجام دادند تا کمبود آب شرب ناشی از قطع آب توسط نیروهای اشغالگر ترکیه و تروریست‌های وایسته به آن را جبران کنند.

                    

                       منبع: تسنیم

                

۱۴۰۰/۴/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...