نسخه چاپی

بیگی‌نژاد در گفتگو با نما:

قطعی برق نتیجه سوءمدیریت دولت است

عکس خبري -قطعي برق نتيجه سوءمديريت دولت است

عضو كمیسیون انرژی مجلس گفت:در قطعی‌های اخیر برق ردپای سوءمدیریت دولتی به وضوح دیده می‌شود. سوءمدیریت دولتی باعث شده تا 20 هزار مگاوات كمبود برق در كشور وجود داشته باشد.

هادی بیگی‌نژاد نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار نما، درباره قطعی‌های مکرر برق گفت: در قطعی‌های اخیر برق ردپای سوءمدیریت دولتی به وضوح دیده می‌شود. سوءمدیریت دولتی باعث شده تا 20 هزار مگاوات کمبود برق در کشور وجود داشته باشد. از سال‌ها قبل به دولت هشدار داده بودیم در صورت وقوع خشکسالی یا کاهش بارندگی نیروگاه‌های حرارتی کشور پاسخگوی تأمین نیاز برق نخواهند بود، اما دولت هشدارها را جدی نگرفت.

وی با بیان اینکه وزارت نیرو از توان بخش خصوصی در تولید انرژی برق غفلت کرده و دود این غفلت به چشمان مردم رفته است، اظهار داشت: کشور ایران یک کشور کم‌آب و نیمه‌خشک است و همه کارشناسان پیش‌بینی می‌کردند که وارد دوره خشکسالی یا کاهش بارندگی شویم؛ لذا از سال‌ها قبل باید از ظرفیت بخش خصوصی برای تولید حداقل 10 هزار مگاوات برق استفاده می‌شد، نه اینکه تازه وزارت نیرو در این شرایط تصمیم بگیرد از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کند.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بخش خصوصی این توانایی را دارد که برق مورد نیاز واحدهای صنعتی بزرگ را تأمین کند؛ زیرا بخش عمده‌ای از مصارف در بخش صنعتی است که اگر از مصارف خانگی و صنایع کوچک تفکیک شود، قطعاً بخش عمده‌ای از مشکلات کشور در حوزه تأمین برق حل خواهد شد. درواقع بخش خصوصی این توانایی را دارد که 10 هزار مگاوات از 20 هزار مگاوات نیاز کشور به برق را تأمین کند.

بیگی‌نژاد درباره نقش گسترش انرژی خورشیدی و بادی در تأمین برق کشور گفت: گسترش انرژی‌های خورشیدی و بادی تنها یکی از راهکارها برای تأمین برق مورد نیاز است، اما تا زمانی‌که تعداد نیروگاه سیکل ترکیبی و نیروگاه‌های هسته‌ای اندک است، نمی‌توان انتظار داشت که با گسترش پنل‌های خورشیدی و تجهیزات بادی، مشکل کمبود برق به طور کامل حل شود. به عبارتی ابتدا باید نیروگاه سیکل ترکیبی و نیروگاه‌های هسته‌ای گسترش یابد و سپس به مقوله انرژی‌های تجدیدپذیر پرداخت.

۱۴۰۰/۴/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...