نسخه چاپی

عضو كمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در گفتگو با نما :

دولت به تعهداتش در برنامه ششم توسعه برای تولید برق عمل نكرد

عکس خبري -دولت به تعهداتش در برنامه ششم توسعه براي توليد برق عمل نکرد

عضو كمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: طبق برنامه ششم توسعه دولت باید سطح تولید برق كشور را به 34 هزار مگاوات افزایش می‌داد كه متأسفانه به تعهدات خود عمل نكرده است.


محمدحسن آصفری، نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار نما، درباره قطعی‌های مکرر برق اظهار داشت: برنامه ششم توسعه دولت را موظف کرده بود که 30 هزار مگاوات برق نیروگاهی و چهار هزار مگاوات برق بادی را در کشور تولید کند، اما دولت در این هشت سال به هیچکدام از تعهدات خود پایبند نبوده و بسیار کمتر از این میزان برق تولید کرده است.

وی گفت: اگر دولت به تعهدات خود عمل کرده و سالانه چهار تا پنج هزار نیروگاه تولید برق احداث می‌کرد، امروز با مشکل کمبود برق و قطعی مکرر برق مواجه نبودیم.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خشکسالی و کاهش بارندگی از سال‌ها قبل قابل پیش‌بینی بود، خاطرنشان کرد: حدود 12 هزار مگاوات برق مورد نیاز کشور از طریق نیروگاه‌های آبی و سدها تأمین می‌شود و با توجه به اینکه آب پشت سدها به طرز چشم‌گیری کاهش یافته، مشکل جدی برای تأمین برق به وجود آمده است.

آصفری افزود: بخش قابل توجهی از برق تولیدشده در کشور که حدود چهار هزار مگاوات است، توسط صنایع بزرگ مانند صنایع فولادی و صنایع سیمانی مصرف می‌شود؛ لذا کاهش آب پشت سدها باعث شده تا برق منازل و واحدهای صنعتی کوچک قطع شود تا مبادا در تأمین برق شرکت‌های فولادی و سیمانی خللی به وجود آید.

وی ابراز تأسف کرد: متأسفانه شرکت‌های فولادی بدون هماهنگی با دولت و وزارت نیرو، افزایش تولید داشته‌اند که این افزایش تولید مصرف برق آنها را 16 درصد افزایش داده است که خود این افزایش تولید، قطعی برق را به همراه داشته است.

۱۴۰۰/۴/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...