نسخه چاپی

عامل توزیع دلار در میان تروریستها

در حالی كه برخی منابع از حمایت مالی تروریستهای مسلح سوری از سوی یكی از افراد نزدیك به رژیم قطر خبر داده اند، یكی از اعضای گروه موسوم به ارتش آزاد بر ادامه همپیمانی با گروه تروریستی جبهه النصره تاكید كرده است.

به گزارش نما، مهر به نقل از پایگاه النشره نوشت: "محمد بوعود" روزنامه نگار تونسی گفت : عبدالحکیم بلحاج رئیس سابق شورای نظامی طرابلس به افرادی که از لیبی به سوریه می روند، بسته های دلار می دهد.

وی افزود: این اطلاعات را کسانی که از تونس به سوریه برای جنگ علیه نظام این کشور می روند، فاش کرده اند.

بوعود بیان کرد: تعداد جهاد گرانی(تروریستهای خارجی) که در درگیری های سوریه کشته شده اند 150 تا 500 نفر( از مجموع 3500 نفر) است.

وی درباره چگونگی سفر این تروریستها به سوریه گفت: جهادگران(تروریستها) بلیت ترکیه یا لبنان را تهیه می کنند، اما برخی دیگر مسیر دیگری را انتخاب می کنند و نخست به بنغازی می روند و عبدالحکیم بلحاج به آنها پول می دهد سپس پیش از اینکه به اردوگاههای گروه ارتش آزاد بپیوندند، آموزشهایی را در بنغازی می بینند و آنگاه از ترکیه به سوریه می روند.
ادعای وجود 200 هزار فرد مسلح در سوریه

خبر دیگر اینکه "علی بلو" یکی از فرماندهان گروه موسوم به ارتش آزاد در گفتگو با روزنامه البیان امارات مدعی شد: نظام سوریه برای مبارزه علیه انقلابیون(گروههای مسلح سوری) مزدورانی از اورپای شرقی به خدمت گرفته است.

وی ادعا کرد: این مزدوران سلاح پیشرفته در اختیار دارند، به شکل حرفه ای می جنگند و در جنگ خیابانی مهارت دارند.

علی بلو مدعی شد: تعداد اعضای ارتش آزاد دویست هزار نفر است.

وی درباره گروه تروریستی جبهه النصره وابسته به القاعده، بر ادامه همپیمانی با این گروه تاکید کرد و گفت : اعضای جبهه النصره با ما در یک جبهه هستند و ما نمی توانیم به آنها بگوییم از جایی که آمده اید بازگردید.

این سرکرده گروههای مسلح سوری اذعان کرد: برخی از فرماندهان جبهه ها عرب هستند، اما بیشتر جنگجویان را سوری ها تشکیل می دهند.

۱۳۹۱/۱۰/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...