نسخه چاپی

هفته‌ای 1.5 میلیون دوز واردات واكسن كرونا خواهیم داشت

عکس خبري -هفته‌اي 1.5 ميليون دوز واردات واکسن کرونا خواهيم داشت

رئیس دفتر رئیس‌جمهور با بیان اینكه فردا(پنجشنبه) یك محموله دیگری از واكسن وارد كشور می‌شود، گفت: هفته‌ای یك و نیم میلیون دوز واكسن از یك كشور دیگری وارد خواهد شد.


به گزارش نما، محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهور در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به هدف‌گذاری‌هایی که برای افراد بالای ۶۰ سال شده بود و کسانی که بیماری‌های زمینه‌ای داشتند و کسب‌ و کارهایی که با مردم ارتباط دارند واکسیناسیون را ادامه داده‌ایم. می‌خواهیم قدمی فراتر برویم و به دنبال بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، هستیم. برای بازگشایی مدارس و دانشگاه ها نیازمند سرعت بیشتری در واکسیناسیون هستیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه طبق برنامه ریزی قبلی مان به سرعت واکسن های خریداری شده می آید. فردا هم یک محموله دیگر می آید. از ژاپن هم یک محموله نزدیک به ۳ میلیون دوزی آسترازانکا وارد کشور می شود.

واعظی خاطر نشان کرد: هفته ای ۱.۵ میلیون از یک کشور دیگر می آید، کار واکسن های داخلی هم خوب پیش می‌رود.

رئیس دفتر رئیس جمهور در مورد ادامه مذاکرات وین گفت: مذاکراتی که در این ۶ دور انجام شده بسیار خوب بوده و آن‌چه که مربوط به مسائل اقتصادی و تحریم‌ها بوده روی همه آن‌ها توافق شده است.

وی با اشاره به اینکه آن‌هایی که توافق کردیم زمانی عملیاتی می‌شود که هر دو طرف به تمام اهداف خودشان برسند، اظهار داشت: یکی دو موارد مانده که با توجه به اینه آخر دولت است به نظر می‌رسد در ابتدای دولت آقای رییسی انجام خواهد شد.

واعظی اظهار داشت: آنچیزی که برای این دولت و همگان مهم است این است که ما به نحو احسن مذاکرات را دنبال کنیم تا هم تحریم‌ها برداشته شود و هم به حقوق ملت دست بیابیم. مذاکرات این ۶ دور بسیار خوب بوده است به نظر من روی همه مسائل و موضوعات تحریم ها توافق شده است. البته این توافق‌ها زمانی عملی می شوند که هر دو طرف به اهداف و خواسته هایشان برسند؛ یا همه این‌ها با هم انجام می شوند یا هیچ کدامشان نمی‌شود.

وی ادامه داد: یکی دو مورد مانده که با توجه به اینکه آخر دوره ما است به نظر می رسد در ابتدای دولت آقای رئیسی محقق می شود. برای دولت ما مهم است که تحریم ها برداشته شود تا پول ها برسد و صادرات نفت انجام شود؛ موهباتش به دولت سیزدهم می رسد. ما هم به عنوان دولت دوازدهم از امروز تا روز آخر علاقه مند هستیم تلاشمان را بکنیم آن‌چیزی که دولت بعد برای برداشتن تحریم‌ها یا مذاکرات وین نیاز دارد را در اختیارش قرار دهیم و در آن راستا کمک کنیم و وقتی دوره تمام شد در صورت نیاز افرادی که سر کار بودند تجربیاتشان را در اخیار مسئولین قرار دهند.

واعظی اظهار داشت: دولت سیزدهم را ادامه دولت دوازدهم می دانیم و فکر نمی‌کنیم دولت دیگری آمده است. ما در ارتباط با انتقال اطلاعات و گزارش به دولت بعدی هر آنچه که برای دولت خود می خواستیم را برای دولت سیزدهم انجام دادیم. کشور ما باید بلوغ خود را نشان دهد باید با تمام وجود تلاش کنیم دولت بعدی موفق باشد.

واعظی در پاسخ به خبرنگاری که به اظهارات اخیر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اشاره کرده بود؛ گفت: آقای بورل هم مثل هر سیاستمدار دیگری وقتی اظهار نظر می‌کند، مقدرای اش مصرف سیاسیت داخلی دارد و مقداری‌اش به سیاست خارجی باز می‌گردد؛ ما هم این طور هستیم.

وی تصریح کرد: مواضعی از ایشان قابل قبول است که با عمل و مکاتباتشان نشان می‌دهند. تلاششان بر این بوده همکاری ایران و اتحادیه اروپا را بهتر کنند. طبیعی است بین راهبرد ها و مواضع ما با کشورهای دیگر حتی کشورهای دوست اشتراک و اختلاف نظر وجود دارد. روی اختلاف نظرها بررسی می کنیم و بر اشتراکات تاکید می‌نماییم.
منبع: مهر

۱۴۰۰/۴/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...