نسخه چاپی

بزرگترین مزارع خورشیدی جهان رونمایی شد

بزرگترين مزارع خورشيدي جهان رونمايي شد

سنگاپور یكی از بزرگترین مزارع خورشیدی شناور جهان كه مساحتی معادل ۴۵ زمین فوتبال دارد و برق كافی برای تامین نیروی پنج كارخانه تصفیه آب این جزیره تولید می‌كند را رونمایی كرد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، این پروژه بخشی از تلاش‌های این کشور آسیایی برای تحقق هدف چهار برابر کردن تولید انرژی خورشیدی تا سال ۲۰۲۵ و کمک به مقابله با تغییرات اقلیمی است.

این مزرعه خورشیدی که در غرب سنگاپور واقع شده، توسط یکی از زیرمجموعه های شرکت سمب کورپ اینداستریز ساخته شده است.

طبق بیانیه مشترک سمب کورپ اینداستریز و سازمان ملی آب سنگاپور، این مزرعه خورشیدی می‌تواند به کاهش انتشار کربن به میزان حدود ۳۲ کیلوتن در سال کمک کند که معادل حذف هفت هزار خودرو از جاده است.



در مقایسه با پنل‌های خورشیدی سقفی مرسوم، پنل‌های شناور بین پنج تا ۱۵ درصد عملکرد بهتری دارند که به دلیل تاثیر خنک کننده آب است و تحت تاثیر سایه ساختمان‌های دیگر قرار نمی‌گیرند.

برق تولید شده از ۱۲۲ هزار پنل خورشیدی در مساحت ۴۵ هکتاری، سنگاپور را در جمع یکی از معدود کشورهایی در جهان قرار می‌دهد که برق مورد نیاز سیستم تصفیه آب آنها به طور کامل با انرژی پایدار تولید می‌شود.



سازمان ملی آب سنگاپور اعلام کرد به منظور رفع نگرانی‌ها نسبت به تاثیر محیط زیستی چنین پروژه‌هایی، پیش از نصب پنل‌های خورشیدی یک ارزیابی انجام شد تا اطمینان حاصل شود که این پروژه هیچ تاثیر قابل توجهی روی زندگی حیات وحش یا کیفیت آب نخواهد شد.

بر اساس گزارش رویترز، عمر این پنل‌های خورشیدی ۲۵ سال خواهد بود و پهپادها برای کمک به تعمیر آنها مورد استفاده قرار می‌گیرند. در حال حاضر چهار پروژه انرژی خورشیدی شناور دیگر در سنگاپور در دست ساخت هستند.

۱۴۰۰/۴/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...