نسخه چاپی

بهترین راه این است كه ما از ویروس كرونا فاصله بگیریم/ ۱۰میلیون دوز واكسن كرونا طی دو هفته آینده تزریق می‌شود

عکس خبري -بهترين راه اين است که ما از ويروس کرونا فاصله بگيريم/ ??ميليون دوز واکسن کرونا طي دو هفته آينده تزريق مي‌شود

رئیس جمهور گفت: بهترین راه این است كه ما از ویروس فاصله بگیریم و در اجتماعات شركت نكنیم.



به گزارش نما، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: در گزارش امروز دیدیم که برخی استان‌ها در زمینه بستری شدن بیماران کرونایی شرایط مناسبی ندارند و رو به افزایش است و در مسیر خیز هستند.

وی تصریح کرد: از شرایط ایده آل آموزش فاصله گرفتیم. فکر می‌کردیم که شرایط به سمت آرام شدن است که همزمان با بحث انتخابات و عید فطر و سفرهای تابستانی و ورود ویروس هندی از مرزهای شرقی و جنوبی، کار سخت شد و امروز با خیز صعودی در سراسر کشور تقریبا مواجه هستیم.

روحانی تاکید کرد: ما تلاش می کنیم مرز را کنترل کنیم که در سرعت ورود، موثر است اما هر چقدر تلاش کنیم باز ویروس وارد کشور می شود.

رئیس جمهور با اشاره به مشکلات ایجاد شده توسط ویروس کرونا در کشور، ادامه داد: بهترین راه این است که ما از ویروس فاصله بگیریم و در اجتماعات شرکت نکنیم و پروتکل‌ها را رعایت کنیم. بطور کلی در کشور ۴۸ درصد پروتکل‌ها رعایت می‌شود.

روحانی افزود: حضور طولانی ویروس کرونا در بخشی از کشور و انتقال به بخش دیگر به طور طبیعی با یک جهشی مواجه است. ویروس در استانی می‌ماند و به استان دیگر منتقل می شود که خود آن به معنی جهش داخلی است. اگر بخواهیم به طور کلی از این ویروس فاصله بگیریم باید در داخل کشور در استان‌های مختلف کاملا باید از این ویروس جدا شده باشیم و از طرف دیگر کشورهای همسایه و جهان هم باید شرایط مناسبی داشته باشند.

وی ادامه داد: ما همه تلاش خود را انجام می دهیم، مرز را کنترل می کنیم که اینها در سرعت ورود موثر است اما به هر حال از جایی وارد می شود. در استان‌ها تلاش می‌کنیم که سفری انجام نشود اما با فاصله زمانی از استانی به استان دیگر دومرتبه منتقل می‌شود. همه تلاش ها انتشار را به تعویق می اندازد اما اصل انتشار و انتقال و حتی جهش را متاسفانه در سراسر کشور به صورتی شاهد هستیم.

وی خاطر نشان کرد: در این هفته ۶ تا ۷ میلیون دوز واکسن وارد کشور می شود. در یکی دو هفته آینده می‌توانیم ده میلیون دوز واکسن در اختیار داشته باشیم. به وعده خود مبنی بر واکسیناسیون همه ۶۵ سال به بالاها تا پایان دولت عمل می کنیم.

روحانی خاطر نشان کرد: عیدفطر، انتخابات و سفرهای تابستانی کار مبارزه با کرونا را سخت کرد. از آنها مهم‌تر ورود ویروس هندی بود که از مرزهای شرقی و جنوبی وارد شد و کار را به مراتب سخت تر کرد و امروز با یک خیز صعودی در سراسر کشور مواجه هستیم.

رئیس جمهور تاکید کرد: تاکنون بیش از ۷ میلیون واکسن تزریق شده و ۲ میلیون دُز دیگر نیز توزیع شده که تزریق می شود. زمان مصونیت از این بیماری زمانی است که کل مردم جهان واکسن بزنند.
منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

۱۴۰۰/۴/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...