نسخه چاپی

نمازی: فوتبال به شكل اصیل خود جذاب‌تر است/ كاش ایران مثل آمریكا سقف قرارداد داشت

عکس خبري -نمازي: فوتبال به شکل اصيل خود جذاب‌تر است/ کاش ايران مثل آمريکا سقف قرارداد داشت

مربی ایرانی - آمریكا تیم هیوستن دینامو می‌گوید فیفا نمی‌تواند هر چهار قانون آزمایشی خود را به یك باره وارد فوتبال كند. هم‌چنین او ترجیح می‌دهد فوتبال به شكل كنونی و اصیل خود باقی بماند.


به گزارش نما، امید نمازی درباره قوانین آزمایشی فیفا برای توسعه و جذابیت فوتبال که قرار است در مسابقات جوانان و تورنمنت‌های دوستانه اجرا شود، از جمله قانون تعویض‌های نامحدود گفت: قانون پنج تعویض که اخیرا تصویب شده به بهبود فوتبال کمک کرده است. تیم‌ها می‌توانند از بازیکنان سرحال و آماده استفاده کنند و به همین دلیل تغییر و تحولی در فوتبال رخ داده است.

او با اشاره به اجرای قانون تعویض نامحدود در بازی‌های دانشگاهی آمریکا اظهار کرد: من اعتقادی به این قانون ندارم چون تعویض‌های مداوم، فوتبال را به یک بازی فیزیکی و سرعتی تبدیل خواهد کرد. من به چشم خودم این قانون را دیدم و معمولا بازیکنان با هر استراحت کوتاه مجددا با انرژی و سرعت بیش‌تری وارد زمین می‌شوند و به همین دلیل با آن موافق نیستم. در فوتبال مساله‌ای به نام خستگی و نزول فیزیکی وجود دارد که بازیکنان جدید با کیفیت بالاتر می‌توانن از نیمکت وارد زمین شوند و خودشان را نشان دهند. گرفتن این موضوع از فوتبال خوب نیست.

این مربی ایرانی شاغل در لیگ MLS آمریکا درباره کاهش هر نیمه فوتبال از ۴۵ دقیقه به ۳۰ دقیقه مفید گفت: فکر می‌کنم ۳۰ دقیقه کم است. می‌توان این عدد را ۳۸ تا ۴۰ دقیقه در نظر گرفت. من نمی‌گویم غلط است ولی بازیکن هم در طول ۴۵ دقیقه استراحت می‌کند ولی با این زمان مفید سرعت بازی هم بسیار بالاتر می‌رود و بی‌اندازه می‌شود. من از این قانون هم استقبال نمی‌کنم.

او در واکنش به قانون تعلیق پنج دقیقه‌ای بازیکنان در صورت دریافت کارت زرد گفت: در تمام قوانینی که اعلام شده با این موضوع موافق هستم. این قانون هم در لیگ دسته دوم آمریکا آزمایش شد. چیز بدی نیست ولی باید سیستم VAR وجود داشته باشد که بازیکن‌ها به درستی کارت زرد بگیرند و تیمی متضرر نشود.

نمازی با بیان این که اگر فیفا می‌توانست قانون آفساید را اصلاح می‌کرد گفت: به نظرم باید قانون آفساید اصلاح شود و یا خط آفساید عقب‌تر برود. مثلا می‌توانند خط آفساید را ۱۰ متر بعد از محوطه جریمه حریف قرار دهند. هر چه فضای بیش‌تری به تیم‌ها بدهند، کار فنی تیم‌ها هم بهتر می‌شود. این موضوع فوتبال را جذاب‌تر می‌کند.

این کارشناس فوتبال درباره قانون زدن اوت به وسیله پا به جای پرتاب با دست گفت: از این قانون هم استقبال نمی‌کنم. حداقل می‌توانند یک خطی را در نظر بگیرند و بگویند اگر بعد از این خط توپ به اوت رفت می‌توان با پا ضربه زد و آن را به ضربه ایستگاهی تبدیل کرد.

نمازی در واکنش به این که فکر می‌کند این قوانین تا چه مقدار قابلیت اجرایی دارد؟ اظهار کرد: فکر نمی‌کنم چهارتا قانون را یک جا وارد بازی کنند. فکر می‌کنم یک به یک آزمایش کنند. مثلا قانون پنج تعویض برای فوتبال خوب بود و ما در لیگ MLS از این موضوع استفاده می‌کنیم و بسیار خوب است.

او تاکید کرد: خیلی با تغییرات زیاد موافق نیستم. فوتبال به همان حالت اصیل خود جذاب‌تر است. قانون و قوانین جدید همه برای خلق موقعیت بیش‌تر است اما تعوبض نامحدود خلق موقعیت را کاهش می‌دهد.

مربی تیم هیوستن دینامو آمریکا درباره شرایط تیمش در لیگ MLS گفت: تیم ما از سال پیش عملکرد بهتری ارائه کرده است. با این که به خاطر قوانین لیگ بیش‌تر قراردادها دو تا سه ساله است، ما توانستیم یک سری تغییرات را ایجاد کنم اما در آمریکا زمان بیش‌تری به مربیان می‌دهند. در حال حاضر تیم رو به پیشرفت و بهبود است. پارسال در انتهای جدول بودیم اما الان هفتم هستیم و اگر الان مسابقات تمام شود، راهی پلی آف می‌شویم که یک دستاورد بزرگ است.

نمازی خاطرنشان کرد: قوانین لیگ آمریکا از لحاظ برابری تیم‌ها سخت‌گیرانه است. مثلا همه تیم‌ها سقف قرارداد دارند و یک تیم نمی‌تواند ولخرجی کند و در نتیجه بیش‌تر تیم‌ها با هم مساوی هستند و نتیجه گرفتن در لیگ ساده نیست. هر تیمی شانس برد را دارد. تیم‌هایی که بهتر تمرین می‌کنند و روز بازی عملکرد بهتری دارند می‌توانند به پیروزی برسند.

وی ادامه داد: کاش در ایران هم همین کار را می‌کردند. مثلا وقتی سقف قرارداد روی ۴۰ میلیارد تومان باشد و تیم بخواهد با یک بازیکن ۱۵ میلیارد تومان قرارداد ببندد، آن وقت مجبور می‌شود بقیه ۱۵ بازیکن خود را با ۲۵ میلیارد تومان جذب کند.
منبع: ایسنا

۱۴۰۰/۴/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...