نسخه چاپی

خط قرمر جدید نتانیاهو ایران هسته ای

نخست‌وزیر اسرائیل با تكرار تهدیدات علیه ایران گفت در صورتی كه در دوره بعدی پیروز شود، جلوگیری از هسته‌ای شدن ایران را در رأس كار خود قرار می‌دهد و اواسط ۲۰۱۳ را خط قرمز مهار برنامه هسته‌ای ایران تعیین كرد.

به گزارش نما، فارس به نقل از رویترز نوشت: بنیامین نتانیاهو روز شنبه در یک مصاحبه ضبط شده با «شبکه 2» اسرائیل اعلام کرد در صورتیکه مجدداً در انتخابات پیروز شود، رویارویی با مسئله هسته‌ای ایران را به عنوان موضوع اصلی پیگیری خواهد کرد.

وی در مصاحبه خود، اواسط سال 2013 را به عنوان «خط قرمز» مهار پروژه غنی‌سازی اورانیوم ایران تعیین کرد و تصریح کرد: من می‌گویم که در صورتیکه بتوانم در دوره بعدی، اعتماد رأی دهندگان را به دست آورم و پیروز شوم، جلوگیری از هسته‌ای شدن ایران، هدف اصلی من در دوره بعدی است.

از 9 اکتبر تاکنون، نتانیاهو به ندرت به صورت آشکار درباره برنامه هسته‌ای ایران صحبت کرده بود و پیشتر در مجمع عمومی سازمان ملل طی یک سخنرانی در 27 سپتامبر از تعیین خط قرمز برای برنامه هسته‌ای ایران صحبت کرده است اما هم‌اکنون در مصاحبه‌ خود اعلام کرده که به صورت روزانه با موضوع هسته‌ای ایران روبرو می‌شود.

نتانیاهو تأکید کرد: یک روز نیست که من با رهبران کشورهای خارجی درباره ایران وارد گفت‌وگو نشوم. رویه به این شکل بوده است و به این شکل باقی خواهد ماند.

نتانیاهو چند ماه پیش نیز از جامعه جهانی خواسته بود که برای برنامه هسته‌ای ایران خط قرمز تعیین کنند و تأکید کرده بود تا زمانی که ایران خط قرمز و واضح جامعه جهانی را مشاهده نکند، طرح‌های هسته‌ای خود را متوقف نخواهد کرد.

در آن هنگام مقامات آمریکایی از تعیین خط قرمز برای برنامه هسته‌ای ایران خودداری کردند.

۱۳۹۱/۱۰/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...