نسخه چاپی

پرداخت 2.5 میلیارد دلار ارز مرجع دارو

سخنگوی مركز مبادلات با بیان اینكه از ابتدای سال حاری تاكنون 2.5 میلیارد دلار ارز مرجع برای واردات دارو پرداخت شده است، گفت: میزان ارز پرداختی برای این بخش طی همین مدت 100 میلیون دلار بیشتر از كل سال گذشته بوده است.

به گزارش نما، صمد کریمی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به میزان پرداخت ارز مرجع در 9 ماهه سال جاری برای واردات دارو و اقلام دارویی، اظهارداشت: مطابق با آمار و اطلاعات استخراج شده در دوم دی ماه سال جاری، ارز مرجع پرداختی توسط بانک مرکزی و بانک‌های کشور از ابتدای سال جاری تا پایان آذر ماه معادل 2.5 میلیارد دلار بوده است.

وی افزود: ‌در 9 ماهه سال جاری حدود 893 میلیون دلار ارز مرجع توسط بانک‌ها بابت واردات دارو و اقلام دارویی پرداخت شده و از ابتدای سال تا پایان آذر ماه 1.6 میلیارد دلار برای واردات دارو و اقلام دارویی با همکاری معاونت دارویی وزارت بهداشت تخصیص یافته است.

سخنگوی مرکز مبادلات ارزی تصریح کرد: ‌پیش‌بینی می‌شد از 24 آذرماه تا پایان سال یک میلیارد دلار دیگر برای دارو ارز مرجع پرداخت شود اما از 25 آذر تا 30 آذر‌ماه، یک چهارم از این اعتبار یعنی 250 میلیون دلار پرداخت شد.

وی ادامه داد: بخش عمده این 1.6 میلیارد دلار ارز مرجع پرداختی توسط بانک مرکزی، در چهار ماه اخیر بوده که تخصیص‌ها با همکاری وزارت بهداشت، به شرکت‌های تایید شده توسط این وزارتخانه، متناسب با رویه‌های ثبت سفارش، بوده است.

کریمی اظهار داشت: بررسی‌های آماری نشان می‌دهد بانک مرکزی و بانک‌ها عملکرد مناسبی در تامین ارز برای واردات دارو و اقلام دارویی داشته‌اند و با توجه به پرداخت 2.5 میلیارد دلار ارز بری این بخش در 9 ماهه سال جاری، 100 میلیون دلار بیشتر از کل سال گذشته ارز پرداخت شده است.

۱۳۹۱/۱۰/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...