نسخه چاپی

استفاده سلاح شیمیایی علیه ارتش سوریه

عناصر مسلح و تروریست ها در منطقه داریا و دمشق در حمله به نیروهای ارتش سوریه از سلاح شیمیایی استفاده كردند.

به گزارش نما به نقل از العالم، یکی از فرماندهان گارد ریاست جمهوری سوریه از به کارگیری موارد شیمیایی از سوی تروریست‌ها خبر داد و گفت: تروریست ها در منطقه داریا و دمشق تاکنون سه بسته پلاستیکی (به شکل مکعب) به سمت نیروهای ارتش پرتاب کرده اند؛ که در نتیجه متصاعد شدن گاز از آنها، 7 نفر از نیروها کشته شدند.

این فرمانده سوری تصریح کرد: روی بسته های یادشده دکمه زرد رنگی قرار داشته که با زدن آن، گاز زرد رنگی متصاعد می شد. کسانی که این گاز را استنشاق کردند، عضلاتشان از کار افتاده و بعد از حدود یک ساعت جان سپردند.

از سوی دیگر، خبرنگار شبکه العالم در سوریه هشدار داد، گروه های مسلح احتمالا پس از شکست‌های پی در پی از سلاح شیمیایی استفاده خواهند کرد، تا ارتش سوریه را متهم کنند.

از چند هفته قبل رسانه‌‌های وابسته به برخی کشورها از وجود سلاح شیمیایی در سوریه و احتمال استفاده از آن خبر داده بودند.

خبرنگار العالم تأکید کرد، اطلاعات به دست آمده حاکی است که سلاح های شیمیایی سرقت شده از لیبی به دست عناصر مسلح در سوریه افتاده است.

بر اساس این گزارش، پس از شکست عناصر مسلح در سوریه و ناکامی حامیان منطقه‌ای و بین‌المللی آنها برای براندازی نظام سوریه، آنها احتمالا به استفاده از سلاح شیمیایی روی بیاورند تا ارتش سوریه را متهم کنند.

چند روز قبل خبرگزاری رویترز در گزارشی به زبان انگلیسی، از دستیابی عناصر مسلح در حلب به سلاح شیمیایی سرقت شده از لیبی خبر داده بود؛ ولی این خبر در مدت کوتاهی حذف شد و نسخه عربی آن نیز هیچگاه منتشر نشد.

رویترز در این گزارش تأکید کرده بود که تصاویری را از حلب در اختیار دارد که در آن عناصر مسلح در حال استفاده از ماسک های ضد گاز هستند.

در این گزارش آمده بود که نمی توان گفت این ماسک ها از ارتش سوریه به غنیمت گرفته شده، زیرا این ماسکها از نوع ام 42 و ساخت آمریکا است .. احتمالا این ماسکها بخشی از کمکهایی است که از سوی سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا و به دستور باراک اوباما رئیس جمهور این کشور برای عناصر مسلح ارسال شده.

این گزارش با تصاویر ماسک های ضد گاز آمریکا در دست عناصر مسلح در حلب همراه بود

۱۳۹۱/۱۰/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...