نسخه چاپی

پیگیری كمیسیون انرژی مجلس برای تولید برق هسته‌ای در كشور

عکس خبري -پيگيري کميسيون انرژي مجلس براي توليد برق هسته‌اي در کشور

رئیس كمیسیون انرژی مجلس گفت: این كمیسیون اهتمام ویژه‌ای به تولید برق هسته‌ای در كشور داشته و پیگیر احداث نیروگاه در این بخش خواهد بود.



به گزارش نما، «فریدون حسنوند»، رئیس کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به لزوم تولید برق هسته‌ای در کشور گفت: ما به سمت برق هسته‌ای رفته‌ایم و در حال حاضر یکی از نیروگاه‌های ما ۱۰۰ مگاوات برق هسته‌ای تولید می‌کند.


رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: همچنین نیروگاه‌های دوم و سوم هم در این راستا کلنگ‌زنی و عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

وی با بیان اینکه در جریان این فعالیت بخشی از طلب شرکت روسی پرداخت شد، گفت: عدم پرداخت مطالبات پیمانکاران در این بخش به یکی از مشکلاتی تبدیل شده است که رئیس سازمان انرژی اتمی به این مسئله اشاره داشته است.

این نماینده مجلس اظهار داشت: در حال حاضر راهکارهایی پیشنهاد شده که ما می‌توانیم هم فاز فاز ۲ و ۳ نیروگاه بوشهر نیروگاه را تکمیل کنیم و بتوانیم در این باره از ظرفیت سایر کشورها برای احداث نیروگاه‌های جدید استفاده کنیم.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد: کمیسیون انرژی مجلس اهتمام ویژه‌ای به تولید برق هسته‌ای در کشور داشته و پیگیر احداث نیروگاه در این بخش خواهد بود.
منبع: میزان

۱۴۰۰/۵/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...