نسخه چاپی

مرمت آثار تاریخی به جای مالیات

معاون سازمان میراث‌فرهنگی و گردشگری از مصوبه جدید كمیسیون اقتصادی دولت خبر داد و گفت: فعالان بخش خصوصی در زمینه‌های مختلف به جای پرداخت مالیات می‌توانند بناها و بافت‌های تاریخی را مرمت و احیا كنند.

به گزارش نما، مسعود علویان صدر در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: در راستای پیگیری سیاست‌های تشویقی حمایت از مالکان و دارندگان آثار تاریخی و زمینه‌سازی سرمایه‌گذاری در بخش خصوصی در حوزه‌های فرهنگی و تاریخی شب گذشته کمیسیون اقتصادی دولت مصوبه‌ای داشت.

وی افزود: طبق مصوبه جدید کمیسیون اقتصادی دولت، هزینه‌های مرمت و احیای بناها و بافت‌های تاریخی که برابر طرح‌های مصوب مورد تأیید سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از طریق بخش خصوصی صورت پذیرد به عنوان هزینه‌های قابل قبول مالیاتی مؤدیان محسوب می‌شود.

معاون میراث فرهنگی کشور گفت: به طور مثال اگر یک صاحب کارخانه‌ای که باید مثلاً ۱۰۰ میلیون تومان مالیات بپردازد می‌تواند به جای آن هزینه‌های مرمت و احیای بناها و بافت‌های تاریخی مورد تأیید سازمان میراث فرهنگی را تقبل کند.

علویان صدر این مصوبه کمیسون اقتصادی را گام مثبتی برای تأمین هزینه‌های بالای احیای بافت‌ها و بناهای تاریخی در کشور عنوان کرد.

۱۳۹۱/۱۰/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...