نسخه چاپی

بازداشتگاه پلیس فتا غیر استاندارد است

مسئول پیگیری پرونده ستار بهشتی در مجلس، با اعلام این مطلب كه گزارش مربوط به ستار بهشتی یك شنبه هفته آینده قرائت می‌شود گفت: این گزارش با در نظر گرفتن همه جوانب، با مطالعه پرونده‌های قضایی، انتظامی و مراجعه به واحدهای قضائی پزشكی قانونی و زندان تهیه شده است.

به گزارش نما، مهدی دواتگری در همین راستا به ایلنا اظهار داشت: صحبت با مسئولین امر دادستان و فرماندهان نیروی انتظامی و رئیس سازمان پزشکی قانونی از دیگر موارد تکمیل کننده این گزارش است و سعی شد با در نظر گرفتن سابقه قضائی که در اختیار داشته‌ایم گزارشی منطبق بر واقعیت ارائه کنیم.

دواتگری با تاکید بر اینکه این گزارش سیاسی نیست بلکه حقوقی است تصریح کرد: در این گزارش جزئیات از بدو شناسایی و دستگیری ستار بهشتی تا مرحله فوت و اقدامات بعد از فوت مطرح شده است.

وی با اشاره به اینکه این گزارش سه بخش دارد اذعان داشت: قسمت اول گزارش مربوط است به دستگیری دوران بازداشت و در ‌‌نهایت فوت و بعد از فوت.

دواتگری گفت: بخش دوم گزارش مربوط می‌شود به نتیجه گیری و جمع بندی و بخش سوم هم مربوط به پیشنهاداتی می‌شود که در پایان به آن ارائه شده است.

نماینده مراغه در مجلس نهم شورای اسلامی یادآور شد: ۷نفر از مامورین پلیس فتا بازداشت شدند که الان سه نفر به عنوان متهمین اصلی شناسایی و در بازداشت هستند و البته گفته شده که تحقیقات دقیق قضائی پیرامون آن‌ها همچنان ادامه دارد.

وی افزود: این گزارش نکته مهمش این است که در هر اداره و دستگاه ممکن است چند مامور تخلف کنند اما هنر ما این است که این موارد را شناسایی و برخورد قانونی کنند.

دواتگری همچنین گفت که اقدامات خودسرانه توجیه قانونی ندارد اما نظام خودش را مبرا از این اقدامات خودسرانه می‌داند چرا که نمی‌توان همه افراد را کنترل کرد.

این نماینده مجلس همچنین دیدار با خانواده ستار بهشتی را برای تکمیل کردن این گزارش تکذیب کرد.

وی همچنین در خصوص از بازدیداز زندان‌ها نیز اذعان داشت: در رابطه با شخص ستار بهشتی از زندان بازدیدهایی صورت گرفته اما بازدید به صورت عمومی نبوده است و فقط در رابطه با آقای ستار بهشتی انجام شده است.

دواتگری خاطرنشان کرد: بازدید‌ها از زندان اوین و بازداشتگاه پلیس فتا صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه وی در بازداشتگاه رباط کریم هرگز نبوده است یادآور شد: ایشان در رباط کریم بازداشت نبوده است بلکه در منزل دستگیر شده و در دادستانی رباط کریم تفهیم اتهام و بعد به تهران منتقل شده است. پس اصلا آنجا بازداشت نشده است.

دواتگری در پایان گفت: ما در جریان تحقیقات، از بازداشتگاه پلیس فتا بازدید داشته‌ایم که با درنظرگرفتن قوانین و استاندارد‌ها مشخص شد که این بازداشتگاه غیر استاندارد بوده است که این مساله در گزارش منعکس شده است.

۱۳۹۱/۱۰/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...